مالیات ارزش افروده کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

محاسبه مالیات ارزش افزوده بصورت سطر به سطر

مالیات ارزش افزوده مالیاتی است که غیر از تولید کننده اصلی هر واسطه ای موظف است یک بار آن را پرداخت و در مرحله بعد آن را از مشتری اش دریافت و به حساب دولت واریز نماید. تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه شده و ارزش کالا و خدمات خریداری شده در یک دوره معین […]

مالیات ارزش افزوده مالیاتی است که غیر از تولید کننده اصلی هر واسطه ای موظف است یک بار آن را پرداخت و در مرحله بعد آن را از مشتری اش دریافت و به حساب دولت واریز نماید.

تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه شده و ارزش کالا و خدمات خریداری شده در یک دوره معین ارزش افزوده نام دارد، که نوعی مالیات بر مصرف است که هم اکنون در بیش از 140 کشور جهان انجام می شود.

در واقع مالیاتی است که خریدار ( مصرف کننده) در زمان استفاده از خدمات یا همراه با خرید کالا در طول فرآیند تولید و خدمات می پردازد و دریافت کننده مبلغ بایستی مالیات دریافتی را به دولت پرداخت نماید.

پیشنهاد مطالعه مطلب مشابه : مالیات بر عایدی سرمایه 

در نظر داشته باشید در پایان هر فصل به مدت 15 روز مهلت دارید به سایت ارزش افزوده مراجعه و اظهارنامه ارزش افزوده را ارسال و مبلغ مورد نظر را طی دو فیش مالیات 6% و عوارض 3% به صورت مجزا پرداخت نمائید،

فصل زمستان به علت تعطیلات عید تا پایان فروردین به مدت 30 روز مهلت قانونی دارد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب این امکان به روش های مختلفی برای شما وجود دارد.

نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده به صورت سطر به سطر 

به زبان ساده تر گاهی ممکن است  در زمان ثبت فاکتور فروش برای مشتری یک سری از کالاها و خدمات مشمول ارزش افزوده باشد و یکسری مشمول ارزش افزوده نباشد، در این حالت است که محاسبه مالیات ارزش افزوده بصورت سطر به سطر انجام می پذیرد.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید برای ثبت مالیات ارزش افزوده بصورت سطر به سطر ابتدا می بایست در تعریف کالا و خدمات،آن کالا و خدماتی را که شامل ارزش افزوده را مشخص و قسمت مالیات ارزش افزوده را فعال کنید.

مالیات ارزش افروده کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

سپس در منوی تنظیمات نرم افزار ابتدا قسمت اضافات و سپس قسمت اضافات پیش فرض و سپس محاسبه سطر به سطر اضافات و سپس و در صورت تمایل اعمال بر روی تمامی فاکتورها را فعال می کنیم.

پیشنهاد مطلب مرتبط: ثبت حسابداری صندوق؛ کسر و اضافات

فعال سازی مالیات ارزش افزوده در نرم افزار حسابداری سازه حساب

حال کافیست با انتخاب گزینه + و مشخص نمودن طرف حساب که این مبالغ قرار است به آن واریز گردد کار را تکمیل می نماییم.

طرف حساب های مالیات ارزش افزوده در نرم افزار حسابداری سازه حساب

در انتها و همانطور که مشاهده میکنید در فاکتور فروش کالا اضافات ( مالیات ارزش افزوده ) به صورت سطر به سطر محاسبه و در نظر گرفته می شود.

مالیات ارزش افزوده در فاکتور فروش نرم افزار حسابداری سازه حساب

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب