تعریف درآمد

آموزش تعریف درآمد

در این قسمت نحوه تعریف درآمد و ثبت آن را در نرم افزار حسابداری سازه حساب، آموزش دهیم. در تعاریف اولیه حسابداری درآمد پولی است که یک فرد یا یک شرکت در بازه زمانی مشخص از محل کالاها یا خدماتی که برای دیگران فراهم کرده یا سرمایه گذاری هایی که داشته است،به دست می آورد. […]

در این قسمت نحوه تعریف درآمد و ثبت آن را در نرم افزار حسابداری سازه حساب، آموزش دهیم.

در تعاریف اولیه حسابداری درآمد پولی است که یک فرد یا یک شرکت در بازه زمانی مشخص از محل کالاها یا خدماتی که برای دیگران فراهم کرده یا سرمایه گذاری هایی که داشته است،به دست می آورد.

همین الآن بخوانید: نحوه ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری سازه حساب

درآمد از طریق ضرب قیمت فروش کالاها و خدمات در تعداد واحدها یا مقدار فروخته شده محاسبه می گردد.

هرگونه افزایش در صندوق موسسه درآمد محسوب نمی گردد.

به عنوان مثال:

دریافت وام نقدی از یک بانک کسب درآمد نیست، زیرا معادل دریافت این مبلغ شرکت به بانک بدهکار می گردد و در ترازنامه دارایی و بدهی افزایش میابد.

با ثبت درآمد باید سرمایه افزایش پیدا کند.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب ابتدا می بایست همانند تصویر زیر سرفصل های مربوط به درآمدها را تعریف و سپس دریافت از آنها را داشته باشیم.

در صفحه اصلی نرم افزار در سربرگ تعریف عناوین، گروه های درآمد را انتخاب و برای دسترسی سریع به این بخش از میانبر 20 استفاده میکنیم.

تعریف درآمد در نرم افزار حسابداری

رای ایجاد سرفصل در آمدی جدید  کافیست از فرم باز شده گزینه جدید را انتخاب و  سپس کد معین و نام سرفصل درآمد جدید را وارد کنیم.اگر در آمد مشمول مالیات ارزش افزوده است باید گزینه مالیات ارزش افزوده را فعال کنیم.در قسمت کد اختصاری نام کوچکتر و یا کد کوچکتر برای شناسایی سریع انتخاب میکنیم. اگر درآمد مشمول زمان باشد ، زمان را هم تعیین و سپس ذخیره می کنیم.

تعریف در آ»د در نرم افزار حسابداری

تعریف هزینه در نرم افزار حسابداری سازه حساب

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب