چگونه یک حسابدار حرفه ای شویم-وبسایت سازه حساب

چگونه یک حسابدار حرفه ای شویم

در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی های مهم یک حسابدار حرفه ای پرداخته و نکات مهمی را در مورد استفاده از ابزارهای پیشرفته رشته حسابداری ارائه دهیم. اولین نکته در زمینه آموزش حسابداری، مطالعه همه قوانین حسابداری به صورت کامل است. یک حسابدار حرفه ای باید به تمامی قوانین جاری کشورش همراه با […]

در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی های مهم یک حسابدار حرفه ای پرداخته و نکات مهمی را در مورد استفاده از ابزارهای پیشرفته رشته حسابداری ارائه دهیم. اولین نکته در زمینه آموزش حسابداری، مطالعه همه قوانین حسابداری به صورت کامل است. یک حسابدار حرفه ای باید به تمامی قوانین جاری کشورش همراه با جزئیات اصلی رشته حسابداری، واقف باشد.

نکته آموزش حسابداری

برخی از این موارد نظیر قوانین مالیاتی، قوانین سازمان تامین اجتماعی، قوانین حقوق تجارت، قوانین مدنی و قوانین مربوط به وزارت کار رفاه و امور اجتماعی بسیار مهم و ضروری است و دانش کامل در این زمینه ها می تواند ما را یک قدم به حرفه ای شدن در رشته حسابداری نزدیک تر کند.

 کسب مهارت در رشته حسابداری

مطالعه و کسب دانش روز حسابداری، دانش حسابداری روز به روز در حال پیشرفت است و اطلاعات مربوط به آن هرچند وقت یکبار به روزرسانی می شود و ظهور انواع نرم افزارهای حسابداری با خدمات جدید می تواند سندی در این زمینه به حساب آید.

بنابراین اگر قصد دارید در زمینه حسابداری، حرفه ای شوید باید دانش خود را در این زمینه بروزرسانی کرده و مطالعه روزانه داشته باشید.

یک حسابدار حرفه ای از میزان تنوع اطلاعاتی که در زمینه موارد حسابداری و اطلاعات مالی دارد، سنجیده می شود و میزان حقوق حسابداران نیز از همین طریق محاسبه می شود.

ضمنا دوره های آموزشی زیادی نیز در زمینه حسابداری در قالب سمینار و کلاس های پیشرفته حسابداری برگزار می شود که می توانید برای بالابردن دانش خود در این رشته پهناور شرکت کنید.

همچنین یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که آیا باید برای یادگیری حسابداری کارآموزی کنید یا خیر؟
اگر فکر می‌کنید که یکی از راه های یادگیری عمیق و کسب تجربه در رشته حسابداری، کارآموزی است، با کلیک روی متن زیر به گنجینه ای از اطلاعات کاربردی دست پیدا کنید.

برای کارآموزی حسابداری کجا بریم ؟

یادگیری انواع نرم افزارهای حسابداری

همانطور که می دانید تنوع نرم افزارهای حسابداری امروزه بسیار زیاد است و این نرم افزار ها در موارد مختلفی از جمله ورود اطلاعات ساده تا ثبت رویدادهای پیچیده کاربرد دارند.

حسابداری مالی

از این رو یک حسابدار حرفه ای زمانی به این نام شناخته خواهد شد که بتواند با همه نرم افزارهای موجود کار کند و الگوریتم این نرم افزارها را بشناسد.

جهت انجام این کار حتما باید بتوانید با نرم افزار های حسابداری مهم بازارکار آشنا باشید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:  ضرورت یادگیری نرم افزارهای حسابداری 

یکی از این نرم افزارهای حسابداری کاربردی، نرم افزار حسابداری تحت وب است که با استفاده از آن می توان در هر نقطه و  هر زمانی از اطلاعات لازم مطلع شد.

تسلط به نرم افزار کاربردی اکسل

قطعا هر حسابداری باید به نرم افزار اکسل که محصولی از شرکت مایکروسافت است، تسلط کافی را داشته باشد.

با استفاده از این نرم افزار می توان به استخراج محاسبات و گزارشات دقیقی دست یافت و اطلاعات جانبی را دریافت کرد.

این نرم افزار در اموری همچون استهلاک، محاسبه حقوق و… کاربردهای اساسی دارد.

نحوه حسابداری با روش الویت بندی

این کار برای انجام امور حسابداری مانند ثبت اسناد و مبالغ آن ها بسیار مهم است چرا که به طور مثال ثبت و بایگانی یک رسید بانکی به مبلغ 300 میلیون ریال اولویت بالاتری نسبت به ثبت یک سند 100 میلیون ریالی دارد.

از این رو برای ثبت هزینه حقوق ماهانه پرسنل باید اولویت بالاتری نسبت به ثبت یک معامله چند صد هزار تومانی قائل شد.

نحوه نگهداری اسناد و مدارک حسابداری 

اسناد و مدارکی که در اختیار یک حسابدار قرار می گیرد تا آن ها را توسط نرم افزار حسابداری به ثبت برساند، دارای اهمیت ویژه ای است و حتما باید به صورت کاملا محرمانه و ویژه بایگانی و نگهداری شود.

حتی در مواقعی که برخی از مدارک به نظر کم اهمیت و بی ارزش به نظر می رسند، باید تا مدتی از آن ها نگهداری کرد، چرا که در برخی از مواقع همین مدارک به ظاهر کم اهمیت کارگشا خواهند بود.

موضوع آگاهی از اهمیت کار حسابداری

این جمله را همیشه به یاد داشته باشید که حسابداری قلب هر کسب و کاری محسوب می شود. حسابداری آنقدر مهم است که می تواند موجب پیشرفت یک کسب و کار از طریق صرفه جویی در صرف هزینه و وقت کند یا درصورت غیرحرفه ای انجام شدن آن آینده شرکت را به خطر بیندازد. بنابراین یک حسابدار حرفه ای باید به این موضوع در اهمیت کارش واقف بوده و آن را در نهایت دقت و تمرکز انجام دهد.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب