ویزیتوری

ویزیتوری در حسابداری چیست؟

ویزیتوری و بازاریابی در جامعه پیشرفته و مدرن حال که نیاز ویژه ای به نرم افزارهای حسابداری به وجود آمده است یکی از مباحث مهم در حسابداری شرکت های بازرگانی و تجاری است که اهمیت ویژه ای دارد. ساده‌ترین تعریف برای وظیفه ویزیتور، این است که بگوییم کار ویزیتور، بازدید از محل مشتریان و دریافت سفارش کالا از آنان است […]

ویزیتوری و بازاریابی در جامعه پیشرفته و مدرن حال که نیاز ویژه ای به نرم افزارهای حسابداری به وجود آمده است یکی از مباحث مهم در حسابداری شرکت های بازرگانی و تجاری است که اهمیت ویژه ای دارد.

ساده‌ترین تعریف برای وظیفه ویزیتور، این است که بگوییم کار ویزیتور، بازدید از محل مشتریان و دریافت سفارش کالا از آنان است و به نوعی نماینده فروش محسوب میشود.

ویزیتور دارای ویزگی های مهمی است که از مهمترین آنها می توان به مهارت ارتباطی موثر و متقاعدسازی مشتری براساس هدف های شرکت است و ناگفته نماند که ویزیتوری از شغل های پردرآمد محسوب میشود.

ویزیتوری

ویزیتور و ویزیت سرد 

ویزیت سرد یعنی ویزیتور با پای پیاده یا وسیله شخصی به بازار رفته و اطلاعات لازم را وارد می‌کند و بعد از اینکه این اطلاعات در شرکت تایید شد، فاکتور به بخش توزیع رفته و بارگیری برای مغازه‌ها برای مشتریان انجام شود.

در مقابل ویزیت سرد، ویزیتورها با ویزیت گرم مواجهند. در این نوع ویزیت ویزیتور با ماشین شرکت که بار دارد نزد مشتریان می‌رود و همانجا ویزیت را انجام می‌دهد و فاکتور صادر می‌شود و بار را تحویل داده و تسویه حساب می‌کند.

بازاریابی سرد

ویژگی مهم این بازار عدم وجود شناخت و اعتماد بین ارائه دهنده کالا و خدمات و مصرف کننده است. در نتیجه برای پر کردن این شکاف، تولید کننده باید از ابزار تبلیغاتی گسترده برای جلب توجه و کنجکاوی مشتری استفاده کند. اگر کالا و خدمات ارائه شده در اولین استفاده توسط مصرف کننده بتواند رضایت او را جلب کند، اعتماد مشتری جلب خواهد شد.

بازاریابی گرم

ویژگی مهم این بازار وجود اعتماد از سوی مصرف کننده نسبت به ارائه دهنده کالا و خدمات است. بدیهی است که فروش در بازار گرم بسیار آسان تر از بازار سرد می باشد.

پورسانت

میزان حق الزحمه ای است که شخص در قبل معرفی و فروش کالا و یا خدمات دریافت می نماید و حسابداری این میزان از درصد پورسانت جمع آوری و طبقه بندی و ثبت و گزارش میکند.

ویزیتورها، برای معرفی محصول و هدفی که مشخص شده است کار میکنند و امکان تغییر در محصول و قیمت را ندارد .

ویزیتورها با مراجعه حضوری میتوانند سفارش را بگیرند و ثبت کنند ولی امروزه با تماس تلفنی و پیام و ایمیل به راحتی این کار انجام میدهند و پیگیری میکنند و پورسانت خود را دریافت میکنند.

اولین نکته ای که حائز اهمیت است میزان فروش،میزان پورسانت و حسابداری پورسانت ها است.

در هر فاکتور فروشی براساس مبلغ فاکتور درصد ویزیتوری رو براساس شخصی که هست میتوان تعیین کرد.

وقتی فاکتور فروشی را ویزیزتور ثبت میکند در قبال آن پورسانت ویزیتور هم درنظر گرفته میشود و در نرم­افزار حسابداری میتوان ثبت کرد.

اکثر شرکت های بازرگانی  برای فروش کالا و محصول خود از بازاریاب و ویزیتور استفاده می‌کنند که ممکن است به آنها درصدی از مبلغ فاکتور بعنوان درصد همکاری پرداخت گردد.

همچنین بخوانید : خرید و بررسی نرم افزار های حسابداری فروشگاهی حرفه ای ارزان قیمت

ویزیتوری

ویزیتوری و نرم افزار حسابداری

در صورتی که شرکت های بازرگانی برای خود نیاز به یک نرم افزار حسابداری راحت دارند می توانند از نرم افزار حسابداری سازه حساب استفاده کنند که در فاکتور فروش خود مبلغ فروش کالا یا خدمات و درصد پورسانت ویزیتوری و شخص ویزیتور و تاریخ و مبلغ رو میتوان مشاهده کرد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب زمانی که حق همکاری را در ویزیتوری ثبت کردید در گردش اشخاص،شخص مورد نظر بستانکار میشود و جزئیات را میتوان مشاهده کرد و در تب پرداخت زمانی که حق همکاری ویزیتور پرداخت شد میتوانید پرداخت را ثبت و شخص ویزیتور را بی حساب کنید.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب به راحتی میتوان ثبت پورسانت ویزیتوری انجام داد که مرحله به مرحله در ادامه به آن اشاره میشود:

بیشتر بخوانید : راحت ترین نرم افزار حسابداری

1.بر روی تب فاکتور فروش کلیک کنید،ایکون باز میشود و همینطور که مشاهده میکنید باید فاکتور ثبت شود که شامل کد خریدار و تاریخ و مبلغ و اسناد دریافتی و… هست که باید ثبت شود.

 

ویزیتوری

2.تیک کنار ویزیتوری انتخاب شود تا بتوانید شخص ویزیتور و پورسانت مشخص کنید و ثبت شود.

تیک ویزیتوری

 

3.همینطور که در تصویرزیر مشاهده میکنید ویزتور و فاکتور فروش ثبت شده است.

ویزیتوری

 

در نهایت همینطور که گفته شد یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری سازه حساب است که به راحتی میتوانید بر اساس شغلی که دارید از آن به راحتی استفاده کنید و حسابداری مالی خود را مدیریت کنید.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب