حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی

حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی

در این مقاله قصد داریم شما را با حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی آشنا کنیم. محصولات ارائه شده در فروشگاههای مواد پروتئینی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز در بسته‌بندی‌های آماده به صورت چرخ کرده، فیله، شنیسل، همبرگر، استیک، انواع سوسیس، کالباس، تخم مرغ و … می‌باشد. از جمله تجهیزات ضروری مورد استفاده در فروشگاه های مواد پروتئینی […]

در این مقاله قصد داریم شما را با حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی آشنا کنیم.

محصولات ارائه شده در فروشگاههای مواد پروتئینی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز در بسته‌بندی‌های آماده به صورت چرخ کرده، فیله، شنیسل، همبرگر، استیک، انواع سوسیس، کالباس، تخم مرغ و … می‌باشد.

از جمله تجهیزات ضروری مورد استفاده در فروشگاه های مواد پروتئینی جهت حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی می توان به ترازوی دیجیتالی، صندوق مکانیزه فروش، دستگاه کارتخوان و پرینتر حرارتی اشاره کرد.

این تجهیزات همگی باید قابل نصب و در ارتباط با نرم افزار حسابداری جهت حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی باشند، همچنین جهت انجام امور مالی و حسابداری باید در  تهیه و تأمین نرم افزار حسابداری با امکانات جامع و کامل اقدام نمود.

در نظر داشته باشید که این نرم افزار حسابداری باید یک نرم افزار حسابداری راحت باشد.

فروشگاه های مواد پروتئینی برای انجام فرآیند خرید و فروش، ثبت هزینه و درآمد روزمره، گردش مالی روزانه خود نیاز به نرم افزار حسابداری دارند.

 

نیازهای یک فروشگاه پروتئینی

از جمله نیازهای یک فروشگاه پروتئینی جهت انتخاب نرم افزار حسابداری می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • امکان اتصال ترازو به نرم افزار حسابداری

  • صدور فاکتور فروش جهت مشتریان

  • معرفی کالا با گروه بندی و قیمت

  • ثبت و چاپ بارکد جهت کالاهای بسته بندی شده

  • امکان تسویه سریع فاکتورها

  • اتصال به دستگاه‌های جانبی از قبیل کارتخوان و پرینتر حرارتی

  • اعمال تخفیف به صورت عدد یا درصد

  • بستن صندوق در پایان هر شیفت

  • ارسال پیامک به مشتری

  • معرفی سال مالی و انتقال اطلاعات به سال مالی جدید

 

پارامترهای مورد نیاز نرم افزارحسابداری فروشگاه مواد پروتئینی

قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری جهت حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی ،اول باید خواسته ها و خروجی های مورد نظر خود را از نرم افزار بدانیم و بعد اقدام به خرید نمائیم.

در بحث حسابداری فروشگاهی همانطور که همگی در اکثر فروشگاههای مواد پروتئینی دیدیم و میدانیم که اکثر محصولات داخل این فروشگاه بصورت بسته بندی بر اساس وزنهای متفاوت می باشد و روی بسته بندی هر کدام از محصولات برچسب هایی الحاق شده که شامل یکسری بارکد  کالا، وزن خالص و تاریخ تولید و انقضا و … می باشد که تک تک این کالاها در داخل نرم افزار حسابداری و در بخش انبار موجود می باشد که همه کالاهای موجود در فروشگاه باید در نرم افزار در گروه کالای خود با مشخصات کامل به عنوان موجودی وارد نرم افزار شده باشد.

 

ارتباط نرم افزار با دستگاه کارتخوان

از طرف دیگر نرم افزار حسابداری راحت و جامع مورد استفاده در حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی باید امکان ارتباط و اتصال به ترازوی فروشگاهی که از نوع ترازوهای دیجیتالی می باشد ،صندوق فروشگاهی و دستگاه های کارتخوان را داشته باشد.

از مزایای ارتباط ترازوی دیجیتال با نرم افزار حسابداری جهت حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی این است که اشتباهات ناشی از محاسبه قیمت کالای قابل فروش به مشتری را به صفر میرساند چرا که در نرم افزار حسابداری مورد استفاده قیمت کالا تعریف شده (بر اساس بعنوان مثال کیلوگرم) در نرم افزار حسابداری مشخص است.

ارتباط نرم افزار با دستگاه کارتخوان

با استفاده از دستگاه بارکد خوان محصول مورد نظر در نرم افزار حسابداری مشاهده می گردد و با قراردادن بسته محصول بر روی ترازو، وزن محاسبه شده توسط ترازو به نرم افزار حسابداری انتقال می یابد و نرم افزار حسابداری بطور اتومات قیمت محصول را براساس ضرب وزن در مبلغ پایه محاسبه و در صورتحساب مشتری نشان می دهد.

قابلیت آپدیت قیمت ها

نکته دیگر اینکه در حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی با اعمال هر تغییری در نرم افزار از جمله تغییر قیمت یا ورود کالای جدیدی به نرم افزار حسابداری  تمامی این تغییرات بصورت اتومات در ترازوها هم به روز رسانی می شود.

بهترین و جامعترین نرم افزار حسابداری باید تمام قابلیتهای ثبت خرید کالا، انبار، فروش کالا، صندوق فروش، امور کاربران و صندوقداران، مالی و حسابداری تا محاسبه سود و زیان را شامل شوند و تمام این موارد بصورت اتوماتیک انجام گردد؛ یعنی با ثبت هر فاکتور خرید، نرم افزار باید اقدام به صدور سند حسابداری بصورت اتوماتیک نماید یعنی خرید کالا باعث افزایش موجودی کالای انبار گردد  و بالعکس با ثبت هر فاکتور فروش اطلاعات فاکتور به حسابداری انتقال و باعث کسر کالای فروخته شده از موجودی انبار گردد، و همینطور وجه دریافتی بابت هرفروش به حسابداری انتقال و باعث افزایش موجودی صندوق (در دریافتهای نقدی) و بانک (در دریافتهای کارتخوان) گردد.

 

ارائه گزارش به صورت لحظه ای و آنلاین

یکی دیگر از بهترین امکانات هر نرم افزار حسابداری ارائه گزارش به صورت لحظه ای و آنلاین می باشد؛ به صورتیکه حسابدار و یا مدیر هر فروشگاه در لحظه بتواند گزارشهای موجودی انبار، صندوق، بانک، گردش حساب مشتریان و …. را از طریق سیستم و یا موبایل دریافت نماید .

از دیگر قابلیتهای یک نرم افزارحسابداری راحت ارائه کلیه گزارشهای مورد نیاز به حسابدار مجموعه می باشد از جمله:

  • محاسبه و گزارش سود و زیان و ترازنامه

  • گزارشات خرید و فروش

  • گزارشات برگشت از خرید و فروش

  • گزارشات انبار

  • گزارشات خزانه و صندوق

  • گردش حساب مشتریان

  • گزارش سود ناخالص

  • دفاتر روزنامه،معین و کل

  • ثبت سند بصورت دستی و اتومات

پیشنهاد گروه نرم افزاری سازه حساب بابت حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی و انجام امور حسابداری و فروش و انبارداری و همینطور داشتن کلیه امکانات بالا، نرم افزار حسابداری فروشگاهی سازه حساب می باشد .

در نرم افزار حسابداری فروشگاهی سازه حساب می توانید به بهترین صورت ممکن به حسابداری فروشگاه مواد پروتئینی خود بپردازید.

شما میتوانید جهت مطرح سوالات و  دریافت مشاوره در ارتباط با انتخاب نرم افزار شغل خود با کارشناسان فروش ما با شماره 31630-051 در ارتباط باشید.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب