سوالاتی که یک حسابدار باید بداند -وبسایت سازه حساب

سوالاتی که یک حسابدار باید بداند

حسابداری یکی از شغل های حساس و پر درآمد دنیای امروز می باشد، همچنین حسابدار یکی از رکن های اصلی و مهم هر شرکتی به شمار می رود، که می تواند با دانش خود باعث پیشرفت شرکت شود. در ادامه به برخی از سوالاتی که یک حسابدار باید بداند، در زمینه ی حسابداری می پردازیم […]

حسابداری یکی از شغل های حساس و پر درآمد دنیای امروز می باشد، همچنین حسابدار یکی از رکن های اصلی و مهم هر شرکتی به شمار می رود، که می تواند با دانش خود باعث پیشرفت شرکت شود. در ادامه به برخی از سوالاتی که یک حسابدار باید بداند، در زمینه ی حسابداری می پردازیم که دانستن پاسخ  آنها برای هر حسابداری ضروری می باشد.

سوالاتی که یک حسابدار باید بداند -وبسایت سازه حساب

تعریف حسابداری  

حسابداری علم ثبت و جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی داده ها می باشد و به نوعی زبان تجارت نامیده می شود.

انواع حسابداری کدام است؟

حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری اجتماعی، حسابداری قضایی، حسابداری مدیریت، حسابداری عمومی، حسابداری صنعتی، حسابداری مالیاتی و حسابرسی.

اظهارنامه مالیاتی چیست؟

اظهارنامه مالیاتی کارنامه سالانه مالی شخص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات می باشد، که باید برای محاسبه ی مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

دارایی چیست؟

به طور کلی دارایی به معنی منابعی می باشد که در اختیار افراد ، شرکت ها، دولت ها و… قرار دارد و ارزش اقتصادی دارند. در حسابداری انواع زیادی دارایی وجود دارد که از جمله آنها می شود به دارایی جاری، دارایی فیزیکی، دارایی عملیاتی، دارایی ثابت، دارایی انتزاعی و دارایی غیر عملیاتی اشاره نمود.

دارایی چیست؟ -وبسایت سازه حساب

درآمد چیست؟

درآمد مبلغی است که تولید کنندگان از فروش محصولات یا ارائه خدمات خود به دست می آوردند.

بدهی چیست؟

بدهی در حسابداری به معنای مقدار سرمایه ای است که یک شرکت یا شخص می بایست به شرکت یا شخصی دیگر بپردازد. با توجه به قانون اگر این بدهی پرداخت نشود شرکت یا شخص طلبکار می توانند اموال طرف مقابل را مصادره کنند. بدهی ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارت اند از: بدهی های جاری و غیرجاری.

ارزش افزوده چیست؟

هر کالای واسطه ای در فرایند تولید تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد خدماتی روی آن انجام می شود و در هر مرحله ارزشی به آن افزوده می شود.

هزینه چیست؟

هزینه در واقع پولی است که یک شرکت یا واحد تجاری برای رسیدن به درآمد خرج می کند. پس از اینکه کار اقتصادی انجام می شود هزینه از سرمایه کل کم می شود تا مشخص شود که آن فعالیت اقتصادی برای شرکت سود داشته است یا زیان. برای اینکه یک شرکت یا نهاد همیشه سوددهی داشته باشد باید در کنترل هرچه بیشتر هزینه ها کوشا باشد. درحقیقت هزینه باید نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد.

موسسه ی انتفاعی چیست؟

موسسات انتفاعی در حقیقت برای افزایش سود بوجود آمده اند و انواع آنها عبارتند از: خدماتی یا تولیدی و بازرگانی. مالکیت این موسسات در برخی موارد توسط دولت به شخص یا اشخاص حقیقی و یا حقوقی سپرده می شود.

موسسه غیرانتفاعی چیست؟

موسسات غیرانتفاعی، سازمان‌های مردم نهادی هستند که با هدف کسب سود اقتصادی تاسیس نشده اند و به بیان دیگر سهامدار ندارند.

سربار چیست؟

سربار به هزینه جاری موسسات اقتصادی و کسب و کارها اشاره دارد که به طور مستقیم در تولید یک محصول یا خدمات نقش ندارد.

موجودی کالا چیست؟

موجودی کالا شامل کالاهایی از جمله: کالاهایی که به منظور فروش نگهداری می شوند و مواد خامی که برای تولید محصولات و خدمات دیگر استفاده می شود و محصولات در دست تولید می باشد.

بهای تمام شده چیست؟

بهای تمام شده شامل تمامی هزینه ها در فرآیند تولید یک کالا یا خدمات می باشد.

دفاتر قانونی حسابداری چیست؟

دفاتر قانونی حسابداری وظیفه ثبت و نگهداری رویدادهای مالی کسب و کارهای اقتصادی را بر عهده دارند. طبق قانون تجارت بنگاه های اقتصادی موظف هستند رویدادهای مالی خود را به دفاتر قانونی حسابداری ارائه کند. به دلیل پلمپ بودن دفاتر قانونی حسابداری به آنها دفاتر پلمپ نیز گفته می شود.

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری یکی از برنامه هایی است که حسابدار می تواند با کمک آن به مدیریت کار خود بپردازد. برخی نرم افزارهای حسابداری در زمینه های کوچک و برخی در فعالیت های وسیع شرکت های تجاری استفاده می شوند. با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می شود اشتباهات در زمینه حسابداری شرکت ها را تا حد زیادی کاهش داد. و باعث پیشرفت در اقتصاد شرکت ها و نهادها شد. به این خاطر انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی کارآمد بسیار مهم می باشد. مجموعه ی سازه حساب یکی از پیشگامان در حوزه ی طراحی نرم افزار های حسابداری و مالی می باشد.

 

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب