انبارگردانی

انبارگردانی سازه حساب

انبارگردانی سازه حساب – انبار به محل یا فضایی گفته می شود که بر اساس یک سیستم طبقه بندی صحیح، مواد اولیه، کالای نیم ساخته، محصول ساخته شده، با فرآیند های مختلف صنعتی بازرگانی در آن نگهداری می شود.   تعریف انباردار: کلیه موجودی های مواد باید تحت اختیار و ابواب جمعی یک انباردار مسؤل […]

انبارگردانی سازه حساب – انبار به محل یا فضایی گفته می شود که بر اساس یک سیستم طبقه بندی صحیح، مواد اولیه، کالای نیم ساخته، محصول ساخته شده، با فرآیند های مختلف صنعتی بازرگانی در آن نگهداری می شود.

 

تعریف انباردار:

کلیه موجودی های مواد باید تحت اختیار و ابواب جمعی یک انباردار مسؤل باشد.

این شخص باید تجربه کافی در روش های انبارگردانی سازه حساب داشته، لیاقت و کفایت اداره عملیات انبار را دارا باشد، در امانت و درستی او تردیدی نباشد و بتواند افراد تحت سرپرستی خود را به خوبی اداره کند.
کار انبارداری یک شغل مهم و پرمسئولیت است. اجناس و موجودی های انبار باید تحت اختیار یک انباردار مسئول باشد

 

اصول انبارگردانی سازه حساب یعنی چه؟

وقتی ما یک جنس و کالایی را در انبار خود نگهداری و ذخیره می‌کنیم، ممکن است کالای نگهداری شده‌ی ما در معرض آسیب ها و خطرات زیادی قرار بگیرد و همچنین خود شخص انباردار را نیزبا مشکلات فراوانی رو به رو کند!
دانستن اصول انبارداری این امکان را به ما می‌دهد که ما بتوانیم با صرف کمترین آسیب به کالا و کمترین زمان آن کالا را به بهترین وجه ممکن نگهداری کنیم.

طوری که هنگام نگهداری جنس هیج آسیبی نبیند و اینکه موقع تحویل آن نیز به سرعت جنس در اختیار درخواست کننده قرار بگیرد بدون اینکه آن کالا کوچکترین آسیبی ببیند!

 

مرحله ورود کالا:

از جمله اقداماتی که باید در این مرحله صورت بگیرد این است که ما بدانیم چه کالایی قرار است به انبار اضافه شود، و این کالا در چه زمانی وارد انبار می شود که ما فرصت پیدا کردن مکان مناسب برای نگهداری آن کالا را داشته باشیم.

مورد بعدی پیدا کردن بهترین مکان مناسب برای کالای مورد نظر می باشد. اگر کالا حجیم، سنگین، و درخواست کننده زیادی داشته باشد در نزدیکی محل تحویل نگهداری شود.

همچنین از دیگر اقداماتی که باید در این مرحله انجام دهیم نوشتن قبض (رسید،فاکتور) برای کالای ورودی می باشد، و همچنین نیاز به ثبت سیستمی دارد.

 

مرحله نگهداری کالا:

از جمله اقداماتی که باید در این مرحله صورت بگیرد این است که وقتی کالا وارد انبار می‌شود ابتدا باید بر اساس مواردی از قبیل حساسیت کالا، میزان مصرف کالا، میزان امنیت کالا، خطر پذیری آن و مواردی از این قبیل اولویت بندی شود.

سپس نوع قفسه و طبقه قفسه با توجه به حجم آن باید انتخاب شود. مهم‌ترین نکته در این رابطه قابلیت دسترسی به کالا می باشد.

 

مرحله خروج کالا:

مهمترین مرحله خروج کالا مرحله ثبت و بایگانی آن می باشد؛ چرا که مدرک و سند مورد نظر ما در مورد آن کالا در زمان تحویل و اثبات است.

ثبت سیستمی و بایگانی کمک می کند ما بتوانیم آمار درست از آن محصول از جمله به عنوان مثال میزان مصرف کالا، میزان وردی و درخواست آن کالا را برای مدیران و مسئولین در اختیار آن ها قرار بدهیم. 

 

حالا میخواهیم بخشی از کاربرد های نرم افزار حسابداری سازه حساب را به شما بیاموزیم.

همچنین شما کارفرمای گرامی می توانید برای هر نوع از کسب و کار خود و نسبت به زمینه فعالیت خود نرم افزار متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید، مانند: 

نرم افزار حسابداری پیمانکاری 

نرم افزار حسابداری تولیدی 

تعریف انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب:

در نرم افزار حسابداری راحت سازه حساب (نسخه متوسط و پیشرفته) شما می توانید بی نهایت انبار تعریف کنید؛

و همچنین می توانید تمام کالاهای خریداری شده ،برگشت خورده و… در انبار های مربوط به خود ثبت کنید.

 

انبارگردانی سازه حساب

 

رسید انبار:

کالا در دو صورت وارد انبار می شود:

1-خرید کالا 

2- کالا فروخته شده برگشت زده شود

که هر یک از این موارد را می توانید در نرم افزار ثبت نمایید.

رسید انبار به عنوان یکی از اسناد مثبته انبار می باشد. با استفاده از فرم رسید انبار انباردار می توان کالاهای ارسال شده را در انبار وارد نمود.

اطلاعات این فرم نشان می دهد که کالای تامین شده به انبار وارد شده و در محل مربوطه قرار گرفته است. رسید انبار یک سند مثبته ای است که با استفاده از آن ما می توانیم اعلام کنیم کالا در انبار موجود شده است.

 

انبارگردانی سازه حساب

 

انبارگردانی سازه حساب:

انبارگردانی در سازه حساب می تواند پایان هرماه یا سال صورت بگیرد تا بتوان موجودی انبار را با موجودی سیستم چک کرد و کسری و اضافه کالا در حساب ثبت کرد.

در نرم افزار سازه حساب می توانید بر اساس کد کالا، بارکد، نام کالا و … انبارگردانی انجام دهید.

بعد از انبارگردانی سازه حساب در قسمت تب های بالا نرم افزار می توانید کالا های کنترل شده، کنترل نشده، کسری ها و اضافه ها را بررسی کنید.

 

انبارگردانی سازه حساب

 

بعد از اینکه انبارگردانی انجام شد، می توانید کالاهایی که کسری یا اضافه داشتید را بصورت فاکتورهای خرید یا فروش ثبت نمایید.

 

همچنین و برای تنظیم موجودی های کالا می توانید از قسمت کسری و اضافه انبار استفاده نمایید.

 

انبارگردانی سازه حساب

 

و دراخر می توانید در قسمت گزارشات انبار تمامی گزارشات مربوط به انبار را داشته باشید.

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب