عکس سامانه مودیان

کارپوشه سامانه مودیان

کارپوشه سامانه مودیان چیست ؟ کارپوشه سامانه مودیان، چیستی و قوانین مربوط به آن، شیوه عضویت در این سامانه و…. برای بسیاری از افراد پرسش‌هایی ایجاد کرده است. چراکه افراد مختلف باید برای آغاز فعالیت‌های مالیاتی خود در ابتدا یک کارپوشه سامانه مودیان ایجاد نموده و محاسبات مالیاتی خود را از طریق آن انجام دهند. […]

کارپوشه سامانه مودیان چیست ؟

کارپوشه سامانه مودیان، چیستی و قوانین مربوط به آن، شیوه عضویت در این سامانه و…. برای بسیاری از افراد پرسش‌هایی ایجاد کرده است. چراکه افراد مختلف باید برای آغاز فعالیت‌های مالیاتی خود در ابتدا یک کارپوشه سامانه مودیان ایجاد نموده و محاسبات مالیاتی خود را از طریق آن انجام دهند. در واقع کارپوشه سامانه مودیان را می‌توان مسیر ارتباط اصلی سازمان امور مالیاتی کشور و تمامی مودیان مالیاتی به شمار آورد. در این کارپوشه تمامی اطلاعات مالیاتی مودیان جمع‌آوری شده است. از جمله مهمترین این اطلاعات می‌توان به اظهارنامه‌های مالیاتی، عوارض مربوط به ارزش افزوده و … اشاره کرد. مودیان می‌توانند از طریق ایجاد کارپوشه سامانه مودیان، کلیه درخواست‌های مالی و مالیاتی خود را پیگیری کنند.

به دلیل اهمیت و نقش سامانه الکترونیکی مودیان در تسهیل فرایندهای مالیاتی، در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی درباره آن بپردازیم و برخی از پرسش‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه را مرور و بررسی کنیم.

پس اگر شما هم از جمله حسابداران و مدیران مالی کسب و کارهای کوچک و متوسطی هستید که به صورت سازمانی و یا شرکتی مشغول فعالیت بوده و درباره عضویت در این سامانه و اهمیت آن پرسش و یا دغدغه‌ای دارید با ما همراه باشید

سامانه مودیان چیست؟

سامانه مودیان را می‌توان نوعی ابزار مالیاتی محسوب کرد که برای جمع آوری مالیات و بدهی‌های مالیاتی به وجود آمده و به شیوه آنلاین و یا اینترنتی فعالیت می‌کند.

با استفاده از این سامانه، دولت و سازمان امور مالیاتی به راحتی قادر به جمع‌آوری مالیات و بدهی‌های مالیاتی خواهند بود و می‌توانند این عملیات را به شیوه امن‌تری انجام دهند. مودیان نیز با استفاده از این سامانه و از طریق اینترنت قادر به پرداخت مالیات خود خواهند بود.

قانون سامانه مودیان

قانون سامانه مودیان در حقیقت دیگر قوانین مالیاتی کشور را تکمیل و تایید نموده و کمک می‌کند تا قانون پایانه‌های فروشگاهی، قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و … به درستی شکل گرفته و مسیر پیاده سازی و اجرا را به خوبی طی کنند.

هدف اصلی از ایجاد و اجرای این قانون، ایجاد زمینه‌های کافی برای کنترل نرخ تورم به صورت پایدار، ایجاد عدالت مالیاتی، کاهش سهم نفت در بودجه و … بوده است. به موجب این قانون و با ارائه فراخوان سامانه مودیان، تمامی مودیان مالیاتی باید در این وبسایت ثبت نام کرده و به عضویت آن در آیند.

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که مالیات خود را به دولت پرداخت می‌نمایند باید به عضویت سامانه آنلاین مودیان درآمده و در آن ثبت نام کنند. اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید و یا حسابداری یک واحد اقتصادی به عهده شماست، ضروری است که در این سامانه عضو شوید و برای این کار نیاز به ارسال صورتحساب به سامانه مودیان دارید،  یعنی باید فاکتور های فروشتان را در این سامانه بارگذاری نمایید، یکی از نرم افزارهایی که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، نرم افزار حسابداری سازه حساب است .

از جمله این افراد می‌توان به شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های سهامی خاص و عام، موسسات خیریه و غیر انتفاعی، مشاغل و فروشگاه‌های آنلاین، مشاغل خانگی، فعالان اقتصادی، کارآفرینان و …. اشاره کرد.

ورود به سامانه مودیان

برای اینکه بتوانید از سامانه جدید مودیان مالیاتی استفاده کنید باید در ابتدا به وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و با استفاده از کد ملی و سپس وارد کردن رمز عبور به این وب سایت وارد شوید. بعد از انجام این مراحل به راحتی قادر به انجام فعالیت‌های مالیاتی خود خواهید بود.

عضویت در سامانه مودیان

آموزش تصویری سامانه مودیان و شیوه عضویت در آن در این بخش آمده است. برای عضویت و ثبت نام در این سامانه باید در ابتدا به نشانی اینترنتی وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و با ثبت کد ملی و شماره موبایل خود مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

برای این کار باید اطلاعات شخصی خود از قبیل کد ملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد و … را در محل‌های خواسته شده وارد کرده و یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید. سپس رمز تصویر امنیتی را وارد کرده و دکمه ثبت نام را لمس کنید.

کد احراز هویت ارسال شده بر روی گوشی خود را وارد کرده و در نهایت دکمه ورود به سامانه را لمس نمایید تا ثبت نام اولیه شما تکمیل شود.

اگر شما یک شخص حقوقی هستید ممکن است پس از طی کردن مراحل ثبت شرکت به صورت خودکار به عضویت سامانه الکترونیکی مودیان مالیاتی درآمده باشید. اگر این فرایند به شکل خودکار انجام نشده باشد باید به آدرس اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید و در بخش ثبت نام، دکمه ثبت نام اشخاص حقوقی را لمس نمایید.

سپس کد ملی و یا کد فراگیر خود را در بخش خواسته شده وارد کرده و کد امنیتی را وارد نمایید. پس از آن در بخش مربوط به نوع مودی با توجه به شخصیت حقوقی خود، گزینه حقوقی، تشکل قانونی و یا تبعه خارجی سپس دکمه ثبت نام را انتخاب کنید.

در گام بعدی، کد رمز ارسال شده بر روی گوشی خود را در بخش خواسته شده وارد کرده و سپس با لمس دکمه ثبت کد فعال سازی به مرحله بعدی بروید. در گام بعدی اطلاعات شما استعلام شده و به نمایش در می‌آید که باید این آن‌ها را تکمیل و تایید نمایید.

سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی

آدرس سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتیtax.gov.ir  است. با استفاده از این سامانه نیازی به ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی به شکل حضوری نبوده و مودیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به ثبت و ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی، ارسال صورت معاملات فصلی، استعلام و دریافت کد فراگیر، پرداخت آنلاین مالیات و… اقدام کنند.

سامانه مودیان فروشگاهی

مباحث مربوط به سامانه مودیان فروشگاهی یکی از تازه‌ترین موضوعات مربوط به مالیات در کشور است که قانون آن در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ توسط مجلس تصویب شد.

مطابق با این قانون تمامی پایانه‌های فروشگاهی به سامانه آنلاین مودیان متصل شده و کلیه خریدها و فروش‌های این پایانه‌ها به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور خواهد رسید.

سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

پایانه‌های فروشگاهی ابزارهایی از قبیل دستگاه کارتخوان، سامانه‌های پرداخت الکترونیکی و … هستند که باید از قابلیت اتصال به سامانه الکترونیک مودیان برخوردار باشند و بتوانند تمامی اطلاعات مربوط به فعالیت مودی را از طریق حافظه مالیاتی به وبسایت انتقال دهند. سپس پرونده مالیاتی و سوابق مودی را در کارپوشه سامانه مودیان به ثبت برسانند. این پایانه‌ها همچنین باید تمامی صورتحساب‌ها را به شکل الکترونیکی صادر نمایند.

فعالان اقتصادی از قبیل خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی دارند باید از پایانه فروشگاهی استفاده کرده و شماره حساب بانکی، شناسه یکتای دستگاه کارتخوان و یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود را از طریق این سامانه آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند و یا هرگونه تغییر در اطلاعات این پایانه‌ها از قبیل استفاده از درگاه و یا دستگاه جدید را بلافاصله در کارپوشه سامانه مودیان به ثبت برسانند تا به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور برسد.

اخیرا یکی از امکانات بسیار مفیدی که به نرم افزار حسابداری سازه حساب در حال افزوده شدن است، امکان ارسال صورتحساب به سامانه مودیان مالیاتی می‌باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مودیان و نرم افزار حسابداری سازه حساب، همین الان فرم زیر را تکمیل نمایید:

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

2 پاسخ

  1. با تشکر از سایت خوبتون و نکات ارزشمندی که گفتید منم گواهی دیجیتال خودم را از سامانه اعتماد هوشمند آینده دریافت کردم و تونستم ثبت نام کنم

    1. از اینکه این مقاله براتون کاربردی بوده خوشحالیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب