بازار کار حسابداری در ایران

بازار کار حسابداری در ایران

در واقع رشته حسابداری یک فرایند مالی است. که به تجارت ربط دارد. در گروه های انسانی رشته حقوق و رشته حسابداری بسیار طرفدار دارد. کسانی که نوشته حسابداری مشغول به تحصیل هستند آرزو دارند در بانک مشغول به کار شوند. در واقع حسابداری به معنی ثبت اطلاعات مالی به صورت درست به موقع است. […]

در واقع رشته حسابداری یک فرایند مالی است. که به تجارت ربط دارد. در گروه های انسانی رشته حقوق و رشته حسابداری بسیار طرفدار دارد. کسانی که نوشته حسابداری مشغول به تحصیل هستند آرزو دارند در بانک مشغول به کار شوند. در واقع حسابداری به معنی ثبت اطلاعات مالی به صورت درست به موقع است. در موقع حسابداری می تواند راهی برای کنترل بدهی ها، بودجه، حسابداری دارای موقعیت های شغلی بسیاری می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره بازار کار حسابداری در ایران مطالبی خدمت شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

روند حسابداری شامل: جمع بندی و تنظیم کننده مالیات ها و غیره است؛ در واقع صورت حساب های مالی در اختیار حسابدار قرار داده می شود و خلاصه عملکرد شرکت سازمان و وضعیت مالی و جریان بودجه مطالبی را جمع آوری می کند. گزارش هایی توسط حسابدار ها می تواند مانند حسابداری هزینه در تصمیم گیری های آگاهانه ارزشمند باشد. رشته حسابداری یک رشته شناور است. داوطلبان در سه گروه ریاضی، انسانی و تجربی می ‌توانند تحصیل کنند، علم حسابداری طوری است که زمان قدیم آن را به عنوان یک حرفه ای تجربی می دانستند اما امروزه به صورت مدرن تر انجام می شود.

یکی از تفاوت های فردی که از دانشگاهی حسابداری دارد با فردی که به طور تجربی یاد گرفته است؛ این است که تشخیص صحیح متفاوتی می دهند. فردی که وارد این رشته می شود باید اطلاع داشته باشد که گزارش هایی که ارائه می ‌دهد باید همراه ادبیات فارسی مناسب با سطح گزارش علاقه داشته باشد. همچنین باید بداند که در طول روز باید ساعت های بسیاری پشت کامپیوتر بشیند. و با عدد و رقم ها کار کند.

پیش ‌نیاز های ورود به بازار کار حسابداری در ایران

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران

زمانی که شما از این رشته فارغ التحصیل می‌ شوید با آمادگی و پختگی بیشتری می توانید برای حضور در بازار کار داشته باشید. فرصت‌های شغلی برای یک حسابدار بسیار گسترده است. شما با این که می توانید در دانشگاه‌های دولتی غیردولتی آزاد تحصیل کنید. اما تعداد بسیار کمی از افراد هستند که در این رشته فارغ التحصیل می شوند. افرادی که فارغ التحصیل می شوند می ‌توانند در شاخه های مختلف واحد های تجاری که می تواند دولتی یا خصوصی باشد مشغول به کار شوند.

افرادی که رشته حسابداری خواندند می توانند در کلیه شرکت ها و موسسات تجاری حسابداری مالی را به عهده بگیرند. همچنین می‌ توانند بر شعبه‌ ها و سرپرستی بانک ها کار کنند.

شاید به گوش شما هم رسیده باشد کسانی که در رشته حسابداری تحصیل کردن هیئت مدیره اگر رئیس شرکت شوند. درست است نفرات حسابرسان داخلی و یا حسابرسان مستقل را خواندند.

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران

حقوق رشته حسابداری در ایران

بر اساس برآوردهای حقوق یک حسابدار در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین به این صورت است. حسابدار در سطح کارشناسی برای کار تمام وقت در تهران شش میلیون تومان حداقل حقوق یک حسابدار سه میلیون تومان می باشد. و حداکثر حقوق آن نیز ۱۰ میلیون می باشد. حسابداران سطح سرپرستی برای کار تمام وقت در تهران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حداقل حقوق چهار میلیون و حداکثر حقوق ۱۵ میلیون می باشد. رشته حسابداری در سطح مدیریت برای کار تمام وقت ۱۲ میلیون حداقل حقوق ۵ میلیون حداکثر حقوق ۳۲ میلیون تومان می باشد.

پیش ‌نیاز های ورود به بازار کار حسابداری در ایران

اگر شما هم میخواهید شانس بیشتری برای ورود به بازار کار حسابداری داشته باشید و همچنین درآمد بیشتری از این حرفه به دست آورید باید مهارت هایی داشته باشید. شما در این قسمت می توانید از آن ها مطلع شوید. پس ما را با دقت دنبال کنید. مهارت هایی که یک حسابدار باید قبل از ورود به بازار کار بداند شامل: آشنایی با نرم افزار حسابداری و اینترنت، تسلط به قوانین مالیاتی، داشتن دانش و تجربه اصول پایه، رشته حسابداری یکی از ابزار های بسیار مهم حسابدار اکسل می باشد پس باید با رشته اکسل آشنایی داشته باشید، مهارت های ارتباطی، رزومه و مستند سازی می باشد. اکنون، اگر فکر میکنید که به این رشته علاقه دارید و قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید، قطعا باید با پیش نیازهای حسابداری آشنایی بیشتری کسب کنید که پیشنهاد میکنیم همین الان مقاله های زیر را بخوانید:

شرح وظایف حسابداران

چگونه یک حسابدار حرفه‌ ای شویم؟

در کل باید بگویم که آینده این رشته در کشور ایران بسیار پر رونق است. زیرا تقاضای این موضوع بسیار در حال افزایش است. و روز به روز افزایش پیدا می کند. به قول امروزی ها بازار کار حسابداری بسیار داغ است. و پیشنهاد ما به شما این است که اگر علاقه ای به رشته حسابداری دارید، اصلا شک نکنید. و آن را ادامه بدهید.

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب