راه اندازی فروشگاه کتاب

از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است و اولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند. اهمیت کتاب و کتابخوانی این است که با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها اقدام تا با همگانی کردن شور، شوق […]

از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است و اولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند.

اهمیت کتاب و کتابخوانی این است که با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها اقدام تا با همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی که آن در جامعه استمرار داشته باشد.

راه‌اندازی فروشگاه کتاب  ‌مانند راه‌اندازی دیگر کسب ‌وکارها است که در مقاله های قبلی مراحل ذکر شده است.

کتاب فروشی های آنلاین

در سالهای اخیر و با توجه به گسترش روز افزون اینترنت، کتاب فروشی‌های آنلاین هم به بازار کتاب وارد شده‌اند.

مواردی که در فروشگاه آنلاین کتاب باید بدانید

1- وب سایت برای فروش کتاب

وب سایت خود را راه اندازی کنید، یا در وب سایت‌هایی مانند eBay و Amazon و Digikala و Torob که دارای پنل فروشندگان کتاب هستند، حساب خود را داشته باشید. در حالی که مراجعه به وب سایت‌های مشهور مانند eBay و Amazon بسیار مقرون به صرفه است، ممکن است آنها در سراسر جهان کتاب ارائه ندهند. با این وجود، در صورت انتخاب این گزینه، مطمئناً در هزینه‌های زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

نکته: اگر شما یک شغل تجاری کوچک دارید، فروش کتاب از طریق وب سایت‌های دیگر را انتخاب کنید، و بعدها وب سایت خود را دنبال کنید.

2- جزئیات در صفحه وب

صفحه وب شما باید تاثیر مثبتی بر کاربر بگذارد. فرد باید تمام اطلاعات مربوط به کتاب مورد نظر خود را به دست آورد. صفحه وب کتاب باید جزئیات زیر را داشته باشد:

– عنوان

– نویسنده

– استاندارد بین المللی

– شماره کتاب  (ISBN)

– کتاب گالینگور / شومیز / کتاب الکترونیکی / کتاب صوتی

– نسخه

– ناشر

– قیمت قبل و بعد از تخفیف

همچنین باید “دکمه خرید آن” یا “افزودن به سبد خرید” را وارد کنید.

نکته: به غیر از این، صفحه وب همچنین باید بگوید که آیا این کتاب‌ها در موجودی کتابفروشی شما هست و می‌تواند در فاصله زمانی معینی ارسال شود.

 3- انواع کتاب

شما باید تصمیم بگیرید که آیا کتاب‌های کاغذی ارائه می‌دهید یا کتاب‌های الکترونیکی.      

همچنین شما گزینه فروش کتاب‌های صوتی را نیز دارید. با این حال، شما مجبور خواهید بود که آنها را در قالب‌های مختلف در دسترس قرار دهید.

ارائه کتاب‌های پرفروش و کتاب‌های درسی می‌تواند خطرناک باشد. این امر به این دلیل است که پرفروش‌ها خیلی راحت در اینترنت وجود دارند و کتاب‌های درسی دارای فروش فصلی هستند و خطر پیر شدن خیلی سریع را دارند.

4- سفارش کتاب

برای تهیه کتاب‌های جدید می‌توانید با توزیع کنندگان مختلف ارتباط کاری داشته باشید. انجام یک مطالعه بازار برای این که بدانید مشارکت با کدام توزیع کننده برای شما سودآور خواهد بود را هدایت کنید.

به دنبال شاخص‌هایی باشید مانند:

– حاشیه سود

– هزینه

– تحویل

– در دسترس بودن کتاب

 

همچنین می‌توانید از این منابع کتاب تهیه کنید:

– گروه محتوای اینگرام

– بیکر و تیلور

 

کتاب‌های الکترونیکی از فروشگاه‌های آنلاینی مانند منابع زیر تهیه کنید:

– آمازون

– کتاب های Kobo

– بارنز و نوبل

5- انبار کتاب

سعی کنید کتاب‌هایی را که در ذهنتان تقاضای آنها را در نظر می‌گیرد سفارش دهید.به دنبال کتاب‌های کلکسیونی، توشیح شده چاپ اولی، کتاب‌های برنده جایزه و همچنین مواردی که کمیاب هستند، تقاضای زیادی دارند، یا قیمت مناسبی دارند باشید. شما می‌توانید یک انبار که شرایط هوایی‌اش تحت کنترل است را برای نگهداری از کتاب‌ها کرایه کنید، یا آنها را به خوبی بسته بندی و در فضای گاراژ خود انبار کنید.

آیا فروش اینترنتی کتاب، سودآور است؟

شاید بگویید در کشوری مانند ایران، که سرانه مطالعه در آن بسیار پایین است، سودی ندارد و شکست خواهد خورد. اما اینطور هم نیست؛ چون با همان تعداد افرادی که اهل کتاب و مطالعه هستند، می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

میزان سودآوری فروشگاه اینترنتی بستگی به تلاش و فعالیت شما در سایت دارد. بعد از اینکه فروشگاه‌تان را راه انداختید، باید روی محتوا و سئوی آن کار کنید؛ تبلیغ کنید و… تا بعد از مدتی دیده شوید. اگر این کارها را خوب انجام داده باشید، بعد از چند ماه اتفاقات خوبی می‌افتد.

روش‌ هایی که می‌توانید کتاب‌های‌تان را آنلاین بفروشید :

  1. یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید
  2. اینستاگرام هم می‌تواند ویترینی برای فروش کتاب باشد
  3. اگر خودتان سایت ندارید، کتاب‌ها را در مارکت پلیس (مانند دیجی کالا) بفروشید

راه اندازی فروشگاه لوازم تحریر

در کنار فروش کتاب اغلب فروش لوازم التحریر هم وجود دارد و با هم ادغام شده است.

راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم‌التحریر، بسیار جذاب و لذت‌بخش است چون هم با دانش‌آموزان و دانشجویان سروکار دارید و هم لوازم‌التحریر و نوشت‌افزارهای رنگارنگ و زیبا و جذاب را به فروش می‌رسانید.

همچنین مطالعه کنید: حسابداری انتشارات و محاسبه بهای تمام شده کتاب

1_ برنامه ‌ریزی دقیق برای کار

برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم‌التحریر نیاز به یک برنامه‌ ریزی دقیق اقتصادی، فروش و بازاریابی دارید. بهتر است قیمت فروشگاه‌های عمده‌فروشی مختلف را با هم مقایسه کنید و ارزان ترین قیمت لوازم التحریر را پیدا کنید. قبل از هرکار بهتر است یک ورق کاغذ بردارید و در آن میزان سرمایه و لیست اجناس مورد نیاز را همراه با قیمت بنویسید تا بتوانید نقشه مناسب‌تری برای کارتان ترسیم کنید.

2_انتخاب موقعیت مکانی فروشگاه

– مکانی را انتخاب کنید که نزدیک به مدرسه، دانشگاه یا ادارات و سازمان‌های دولتی باشد.

– مکانی را انتخاب کنید که پر رفت‌وآمد باشد.

– مکانی را انتخاب کنید که وضعیت درآمدی و معیشتی اهالی آن، در سطح متوسط و بالا باشد.

3_ دریافت مجوزهای مورد نیاز

افتتاح و تاسیس فروشگاه لوازم‌التحریر هم مانند هر فروشگاه دیگری نیاز به مجوزهای لازم خود دارد.

برای این کار حتماً به اتحادیه لوازم‌التحریر شهر خود سر بزنید.

4_ اقدام برای خرید اجناس و تجهیزات فروشگاه

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل در راستای راه‌اندازی فروشگاه لوازم‌التحریر است. اگر شما بتوانید فروشگاهی را پیدا کنید که لوازم‌التحریر را به‌صورت عمده و قیمت ارزان به شما بفروشد، در نتیجه سود شما از فروش اجناسی که خریداری کرده‌اید بالاتر رفته و موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

5_ تبلیغات و بازاریابی

با چاپ بروشور، تراکت تبلیغاتی، دعوت از دیگران برای افتتاحیه و تبلیغ در شبکه‌های مجازی نظیر تلگرام، اینستاگرام و … کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنید.

امروزه با توجه به اینکه قسمت زیادی از وقت افراد در شبکه‌های مجازی می‌گذرد، حتماً یک صفحه مختص به فروشگاه خود بسازید و محصولات خود را در آن انتشار دهید.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب