مهمترین ویژگی های نرم افزار حسابداری

مهمترین ویژگی های نرم افزار حسابداری

انتخاب یک نرم افزار حسابداری همواره یکی از مهمترین انتخاب های یک فروشنده، مدیر ویا هرکسی که می خواهد برای مجموعه خود یک نرم افزار را خریداری کنید، می باشد. در این جا 9 ویژگی مهم یک نرم افزار حسابداری را شرح میدهیم. 1 –  قیمت متناسب با امکانات در نظر داشته باشید قیمت محصولی […]

انتخاب یک نرم افزار حسابداری همواره یکی از مهمترین انتخاب های یک فروشنده، مدیر ویا هرکسی که می خواهد برای مجموعه خود یک نرم افزار را خریداری کنید، می باشد. در این جا 9 ویژگی مهم یک نرم افزار حسابداری را شرح میدهیم.

1 –  قیمت متناسب با امکانات

در نظر داشته باشید قیمت محصولی که می‌خرید صرفا بابت نرم‌ افزاری که تهیه می‌کنید نیست. نرم‌ افزاری که قابلیت گزارش‌دهی ندارد، قدرت تحلیل به حسابدار شما نمی‌دهد، فراگیری و تسلط بر آن دشوار است، قابلیت گسترش مطابق با رشد سازمان شما را ندارد، کیفیت پشتیبانی فنی‌ آن پایین است و… به‌طور جدی به کسب‌و‌کار شما لطمه می‌زند و هزینه‌های جبران‌ناپذیری بر سازمان وارد می‌کند.

2 – گرافیک مناسب و گزارش های گرافیکی

حسابداری یک فعالیت متمرکز بر اعداد و ارقام است، با این‌حال استفاده از ویژگی‌های بصری مانند ارائه‌ی نمودارها و گزارش‌هایی که جذابیت بصری دارد، سبب ارائه‌ی مناسب‌تر تحلیل حسابداران می‌شود. گزارش‌هایی که در قالب تصویری مناسبی به مدیران ارائه می‌شوند، می‌توانند به درک شفاف‌تر از وضعیت کسب‌وکار کمک کنند .

3 – به‌روز بودن با اخرین تغییرات حسابداری

سازگاری با تغییرات قانونی و استانداردها از واجبات نرم‌ افزارحسابداری است. قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری اگر تغییر کنند، شرکت ارائه‌دهنده‌ی نرم‌ افزار باید به‌قدری توانایی داشته باشد که به‌سرعت تغییرات را در سیستم ایجاد کند .

4 – مناسب برای هر کسب و کار

هر کسب‌و‌کار با توجه به زمینه‌ی فعالیت در حوزه‌های مختلف، از جمله بازرگانی، تولیدی و… نیازمند راه‌حل ویژه‌ی آن کسب‌وکار است؛ نرم‌ افزارهای حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای نمونه، یک شرکت فعال در حوزه‌ی پیمانکاری نیازمند نرم‌ افزاری است که بتواند موضوعات مهم این حوزه مانند قراردادها و پروژه‌ها را به‌لحاظ مالی مدیریت کند.

محصولات نرم افزار حسابداری سازه حساب

5 – قابل توسعه

اصولا کسب‌وکارها به امید رشد و توسعه فعالیت‌ می‌کنند. رشد در یک سازمان می‌تواند افزایش تعداد پرسنل، افزایش میزان فروش و گردش مالی باشد. ممکن است سازمانی که پنج نفر پرسنل دارد صرفا با یک سیستم حسابداری بتواند امور مالی‌ خود را مدیریت کند. در آینده که تراکنش‌های مالی افزایش می‌یابد، سازمان باید سیستم دریافت و پرداخت و خزانه‌داری اضافه ‌کند، شاید هم تعداد پرسنل در چند سال افزایش یابد و نیازمند به سیستم حقوق و دستمزد باشد. این نمونه‌ها نشان‌دهنده‌ی رشد کسب‌و‌کار و افزایش نیاز به ویژگی‌های بسته‌ی نرم‌ افزاری است. اگر نرم‌ افزاری انتخاب شود که تنها پاسخ‌گوی وضعیت کنونی کسب‌وکار باشد، در آینده‌ی نزدیک این نرم‌ افزار به‌دلیل ناسازگاری با رشد سازمان، کنار گذاشته می‌شود.. بنابراین نرم افزار حسابداری شما باید قابلیت افزودن ماژول‌های مختلف را داشته باشد تا بتوانید ویژگی‌های مورد نظر خود را به نرم افزار خود اضافه نمایید.

6 – امنیت

از مهم‌ترین اطلاعات موجود در یک سازمان، اطلاعات مالی است، حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات از موارد کلیدی در تهیه‌ی نرم‌ افزار است.

7 – پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش با کیفیت

پشتیبانی و خدمات پس از فروشی که حسابداران بتوانند به آن اعتماد کنند، از ارزشمندترین اهداف شرکت‌های نرم‌ افزاری است.

8 – سادگی و کاربرپسند بودن

. حسابدار باید بتواند به‌راحتی نرم‌ افزار را فرابگیرد و به‌سرعت بتواند به تسلط کافی دست یابد. سادگی و در عین حال کاربردی بودن نرم‌ا فزار، ویژگی کم‌یابی است که اگر حسابدار به آن دست یابد بهره‌وری کاریش افزایش و تنش‌های کاریش کاهش می‎یابد.

9 – گزارشگیری تحلیلی و کاربردی

در دنیای پُرتلاطم کسب‌وکارها، اطلاعات مهم‌ترین ابزار هستند. با تکیه‌بر تحلیل اطلاعات، قدرت تصمیم‌گیری مدیران افزایش می‌یابد و می‌توانند آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند. استفاده از یک نرم‌ افزار حسابداری مناسب که بتواند گزارش‌های مورد نیاز شما را ارائه دهد، سبب رشد سازمان شما می‌شود. استفاده از نرم افزار حسابداری باید کمک کند تا حسابداران و مدیران مالی با صرف زمان کم‌تر، گزارش‌هایی دقیق‌تر ارائه دهند.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب