لیست نرم افزار های حسابداری

لیست نرم افزارهای حسابداری

لیست نرم افزارهای حسابداری – امروزه  در حال حاضر در همه رشته های تحصیلی و حیطه های شغلی رایانه و نرم افزارهای مرتبطش حرفی برای گفتن دارند و شاید بیشترین بار را به دوش می کشند . البته این مسئله در زمینه های شغلی همچون حسابداری  که با دقت و جزئی نگری بسیاری برای ثبت […]

لیست نرم افزارهای حسابداری – امروزه  در حال حاضر در همه رشته های تحصیلی و حیطه های شغلی رایانه و نرم افزارهای مرتبطش حرفی برای گفتن دارند و شاید بیشترین بار را به دوش می کشند . البته این مسئله در زمینه های شغلی همچون حسابداری  که با دقت و جزئی نگری بسیاری برای ثبت و بررسی اطلاعات همراه است ؛ بیشتر به چشم میخورد .

حسابداری چیست؟

حسابداری یکی از مشاغلی بشمار میرود که به طور تقریبی در همه واحد های صنفی اعم از شرکت، کارخانه، بانک، فروشگاه و …. وجود دارد . زیرا ؛حضور چنین فردی با مهارت بالا در اغلب زمینه های شغلی مهم و اساسی می باشد ‌.

در واقع حسابداری یعنی فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت و خلاصه کردن اطلاعات و نیز تهیه گزارشات به صورت های مالی خاص و متفاوت .

سپس در اختیار قرار گرفتن مدیران ،سهام داران و یا مقامات مالیاتی برای مطلع شدن از وضعیت و شرایط موجود مالی جهت رسیدگی به آن و اخذ تصمیمات کاربردی .

نقش نرم افزار های کامپیوتری در رشته حسابداری

همانطور که می دانید فرد حسابدار باید بسیار دقیق و جزئی نگر باشد تا به قول معروف بتواند (( مو را از ماست بکشد بیرون)) از همین رو نرم افزارهای متعدد حسابداری پا به میان میگذارند.

نقش نرم افزار های کامپیوتری در رشته حسابداری

نرم افزار های حسابداری

لیست نرم افزارهای حسابداری؛ شامل نرم افزارهای میگردد که تمام امور جاری و تخصصی حسابداری به وسیله آن ها به شکل ساده تری انجام می شوند . با بهره مندی از این نرم افزار ها نیازمندی حسابدار به دفاتر متعدد به حداقل رسیده بررسی و ثبت اطلاعات مالی به صورت دیجیتالی درمی آید . هدف نهایی نرم افزارهای حسابداری سازمان دهی، نظم دادن و البته بالا بردن دقت روند ثبت معاملات یک کسب و کار می باشد . البته این نرم افزار ها با ارائه خدمات مختلف و کاربرد های متفاوت دارای انواع مختلفی می باشند که به دو نوع کلی شرکتی و فروشگاهی تقسیم میگردند .

نرم افزار حسابداری شرکتی

این نوع نرم افزار یک شاخه ویژه از نرم افزارهای حسابداری بشمار میرود که به امور حسابداری شرکت میپردازد. به جرات میتوان گفت در حال حاضر و با گسترش کسب و کارها ؛ وجود یک نرم افزار یک پارچه و مناسب در تمامی شرکت ها میتواند بزرگترین دارایی آن به حساب آید تا صاحبان کسب و  کار به کمک آن بتوانند تصمیم گیری های سریع ،درست ، دقیق و مطمئن در باب مسائل مالی داشته باشند.

انواع حسابداری شرکت ها

نرم افزارهای حسابداری شرکتی بر اساس نوع فعالیت شرکت ها متفاوت می باشند :

  • حسابداری شرکت بازرگانی
  • حسابداری شرکت پیمانکاری
  • حسابداری شرکت تولیدی
  • حسابداری شرکت خدماتی

انواع نرم افزارهای حسابداری شرکتی

  • نرم افزار حسابداری شرکتی بازگانی:

در این نوع از نرم افزار مهمترین قسمت و با ماژولی که در توسعه نرم افزار ها مورد توجه واقع می شود بخش مربوط به خرید و فروش ها میباشد.

  • نرم افزار حسابداری شرکتی تولیدی:

در این نوع نیز ماژول ها مربوط به بخش تولید و محاسبه قیمت تمام شده کالاها از بخش های دیگر پررنگ تر و با اهمیت تر میباشد .

  • نرم افزار حسابداری شرکتی خدماتی :

در این نوع نرم افزار مهمترین مورد سوده حاصله از فروش خدمات و محاسبات مربوط به هزینه ها می باشد .

  • نرم افزار حسابداری شرکتی پیمانکاری:

در این نوع نرم افزار حسابداری مسائل مربوط به پروژه ها اعم از ثبت اطلاعات پروژه ها و تجزیه و تحلیل داده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشند .

 

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

با فراگیری کامپیوتر وجود یک کامپیوتر در مغازه و البته فروشگاه ها یک امر الزامی می باشد. البته از طرف دیگر امروزه فروشگاه های کوچک و بزرگ با حجم بالایی از تراکنش روبرو میباشند که باید تمام اطلاعات مربوطه مالی فروشگاه به صورت یکپارچه و دقیق جمع آوری شوند تا مورد بررسی قرار گیرند. این نرم افزار دارای همخوانی کامل با سازمان امور مالیاتی دارایی میباشد و هر نوع نگرانی در باب ارائه گزارشات مالیاتی در پایان هر دوره مالی را رفع می نماید علاوه بر آن موجب می شود تا هر نوع نگرانی در بررسی های مالی از بین برود و فقط تمرکز بر روی کسب و کار و تقاضا مشتریان باشد .

ویژگی های یک نرم افزار های حسابداری فروشگاهی

  • کاربری آسان

کاربران این برنامه عموما فروشندگان مغازه ها و فروشگاه ها می باشند به همین جهت نباید نیازمند دانش و مهارت بسیاری باشد .

  • سرعت بالا

برنامه حسابداری فروشگاهی باید دارای سرعت اجرایی بالایی باشد تا فروشنده در ساعت های شلوغ و ازدحام خریداران دچار مشکل نگردد.

  • قابلیت استفاده از سخت افزار ها

نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید این قابلیت را داشته باشد تا با سخت افزارهایی همچون انواع چاپگر ها، بارکد خوان، ترازو، مانیتور های لمسی، کارت خوان های بانکی مرتبط شوند و کار کنند .

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب