تعریف اشخاص

تعریف اشخاص در نرم افزار حسابداری سازه حساب

یکی از اصلی ترین دلایل برای استفاده از سیستم های حسابداری نگهداری حساب افراد حقیقی و حقوقی جهت عملیات مالی می باشد. در نرم افزار حسابداری سازه حساب تعریف اشخاص یکی از پایه ترین اطلاعات لازم و ضروری می باشد. تمامی گزارشات مالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان محدود کردن بر اساس نام […]

یکی از اصلی ترین دلایل برای استفاده از سیستم های حسابداری نگهداری حساب افراد حقیقی و حقوقی جهت عملیات مالی می باشد. در نرم افزار حسابداری سازه حساب تعریف اشخاص یکی از پایه ترین اطلاعات لازم و ضروری می باشد.

تمامی گزارشات مالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان محدود کردن بر اساس نام شخص دارا می باشد.

در این قسمت قصد داریم نحوه تعریف اشخاص را در گروه های مختلف نرم افزار حسابداری سازه حساب را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای دسترسی به فرم اشخاص کافیست در صفحه اصلی -> سربرگ تعریف عناوین -> اشخاص را انتخاب کنیم.همچنین برای دسترسی سریعتر به این قسمت می توان از میانبر 11 نیز استفاده نمود.

 

صفحه اصلی نرم افزار حسابداری

 

یک از اصلی ترین اهداف استفاده از نرم افزار های حسابداری ، نگهداری حساب افراد جهت عملیات مالی می باشد. تمامی گزارشات مالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان محدود کردن بر اساس نام اشخاص را دارا می باشند.همانطور که در فرم اشخاص مشاهده می کنید، امکان گروه بندی اشخاص(F6) در همین فرم نیز وجود دارد.

 

فرم گروه بندی اشخاص

 

برای ایجاد شخص در گروه مربوطه ابتدا می بایست گروه را انتخاب و سپس بر روی گزینه “جدید” کلیک کنیم.

کد شخص در نرم افزار حسابداری

همانطور که مشاهده می کنید این فرم از دو سربرگ اطلاعات اشخاص و اطلاعات جزئی اشخاص تشکیل شده است. در سربرگ اطلاعات اشخاص ابتدا گروه اشخاص سپس کد شخص، نام و نام خانوادگی را وارد می کنیم، توجه داشته باشید که امکان ثبت نام خانوادگی تکراری وجود ندارد. سپس تاریخ افتتاح حساب، عکس و همچنین تلفن ، فکس ، موبایل به  تعداد دلخواه  ، نام شرکت ، آدرس منزل، آدرس محل کارو کدملی می بایست وارد شود.توجه کنید اگر برای شخص کدملی ثبت نکنیم در فرم گزارشات فصلی دارایی این شخص تحت عنوان امتناع در نظر گرفته می شود.

سپس شماره اقتصادی و کد پستی شخص را وارد می کنیم. یکی از امکانات نرم افزار حسابداری سازه حساب تخصیص ویزیتور به شخص می باشد که با ما این امکان را می دهد تا در زمان فروش درصدی را به شخص مرد نظر اختصاص دهیم. در ادامه انتخاب “ثبت در کدینگ حسابداری ” شخص دارای حساب تفصیلی در کدینگ حسابداری می شود. در صورت انتخاب گزینه ” ثبت در حقوق و دستمزد” شخص مربوطه در نرم افزار حقوق و دستمزد ثبت می گردد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان سطح بندی قیمت فروش می باشد. کاربرد این بخش در ثبت فاکتور فروش است. همچنین می توان برای شخص حساب اول دوره ثبت کرد که می تواند بی حساب، بدهکار یا بستانکار باشد. منظور از حساب اول دوره مانده حساب شخص در حسابداری قبلی است و سپس در قسمت ثبت اعتبار برای شخص می توان اعتباری بصئرت نقدی و یا چکی د رنظر گرفت. منظور از اعتبار مانده در هر فاکتور می باشد.

در سربرگ اطلاعات جزئی اشخاص می توان سایر اطلاعات را ثبت نمود.

فرم اطلاعات جزئی

 

در نهایت برای ثبت کلید F2 و اگر قصد ثبت پی در پی اشخاص را داشته باشید کلید F3 و یا “ذخیره/جدید” را انتخاب میکنیم.

لیست اشخاص

همین الآن بخوانید:

    گروه بندی اشخاص در نرم افزار حسابداری سازه حساب

اعتبار نقدی و چکی اشخاص در نرم افزار حسابداری سازه حساب

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب