ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری سازه حساب

نحوه ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری سازه حساب

در این قسمت قصد داریم درآمد را تعریف و نحوه ثبت درآمد را در نرم افزار حسابداری سازه حساب توضیح دهیم. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مباحث در حسابداری هر کسب و کاری تشخیص صحیح درآمدها و ثبت آنها می باشد. در تعاریف اولیه حسابداری درآمد پولی است که یک فرد یا […]

در این قسمت قصد داریم درآمد را تعریف و نحوه ثبت درآمد را در نرم افزار حسابداری سازه حساب توضیح دهیم.

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مباحث در حسابداری هر کسب و کاری تشخیص صحیح درآمدها و ثبت آنها می باشد.

در تعاریف اولیه حسابداری درآمد پولی است که یک فرد یا یک شرکت در بازه زمانی مشخص از محل کالاها یا خدماتی که برای دیگران فراهم کرده یا سرمایه گذاری هایی که داشته است، به دست می آورد.

درآمد از طریق ضرب قیمت فروش کالاها و خدمات در تعداد واحدها یا مقدار فروخته شده محاسبه می گردد.

هرگونه افزایش در صندوق موسسه درآمد محسوب نمی گردد.

فیلم آموزشی ثبت درآمد در نرم افزار حسابداری

به عنوان مثال:

دریافت وام نقدی از یک بانک کسب درآمد نیست، زیرا معادل دریافت این مبلغ شرکت به بانک بدهکار می گردد و در ترازنامه دارایی و بدهی افزایش میابد، لازمه تحصیل درآمد افزایش سرمایه می باشد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب ابتدا می بایست همانند تصویر زیر سرفصل های مربوط به درآمدها را تعریف و سپس دریافت از آنها را داشته باشیم.

سرفصل های مربوط به درآمدها به منظور ثبت درآمد

همانطور که میدانید اصلی ترین درآمد در هر کسب و کاری درآمد مربوط به فروش آن باشد (حال آنکه این درآمد می تواند تحت عنوان فروش کالا و یا فروش خدمات باشد).

ما در این قسمت قصد داریم فروش خدمات را که به اختصار درآمد می نامیم را خدمتتان توضیح دهیم.در نظر داشته باشید که درآمد فروش کالا در فاکتور فروش و سپس انتخاب کالا ثبت می گردد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب به 3 روش مختلف امکان ثبت درآمد وجود دارد.
  • ثبت درآمد بصورت مستقیم

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در این روش مبلغ دریافتی فقط بصورت دریافت نقد به صندوق و یا ثبت در حساب شخص صورت می گیرد.

یکی از کاربردهای مهم این روش شناسایی درآمدها می باشد.

به عنوان مثال در پایان هر ماه می بایست  نسبت به شناسایی درآمدهایی که مربوط به همان ماه می باشد اقدام  و در حساب اشخاص ثبت نمود،حتی در صورتی که دریافتی نداشته ایم. این اقدام را شناسایی درآمدها در پایان ماه می نامند.

این اقدام باعث تطبیق هزینه ها و درآمدهای مربوط به هر ماه و صحت صورت سود و زیان هر ماه می شود.

ثبت درآمد به صورت مستقیم

  • ثبت درآمد در فاکتور فروش

در این روش و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ابتدا در فاکتور فروش گزینه درآمد را انتخاب کرده و سپس درآمد مدنظر را از لیست درآمدها انتخاب و به تعداد و مبلغ مورد نظر به مشتری می فروشیم.

ثبت درآمد در فاکتور فروش

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در این حالت این امکان وجود دارد که با انتخاب تکنسینی خاص نسبت به مبلغ و یا درصدی که برای شخص در نظر گرفته ایم ثبت داشته باشیم در قسمت کدهزینه هم می توان نسبت به ثبت پرداختی به تکنسین به هزینه خاص اقدام نمود.

در حالت پیش فرض این عدد در هزینه مربوط به تکنسین که هزینه های پیش فرض است ثبت می شود و از این طریق میتوان این سرفصل را تغییر داد.

  • در فرم حواله های حسابداری این امکان وجود دارد که نسبت به دریافت درآمد اقدام نماییم.

ثبت درآمد در حواله های حسابداری

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب