نقش نرم افزار های حسابداری در مدیریت نمایشگاه اتومبیل

حسابداری ( نمایشگاه اتومبیل ) مهم ترین قسمت از یک کسب و کار است که در آن سعی میشود به شکل های مختلف  فرآیندهای ثبت و جمع آوری ، طبقه بندی و خلاصه کردن فعالیتهای اقتصادی یک مجموعه به صورت اسناد و مدارک مستند ثبت گردد.  نکته حائز اهمیت در حسابداری، ثبت همه چیز است […]

حسابداری ( نمایشگاه اتومبیل ) مهم ترین قسمت از یک کسب و کار است که در آن سعی میشود به شکل های مختلف  فرآیندهای ثبت و جمع آوری ، طبقه بندی و خلاصه کردن فعالیتهای اقتصادی یک مجموعه به صورت اسناد و مدارک مستند ثبت گردد.  نکته حائز اهمیت در حسابداری، ثبت همه چیز است که شامل معاملات کوچک، پرداخت‌های مشتری، ریز هزینه ها و درآمدهای مجموعه و مواردی از این قبیل می‌شود.

ایجاد سیستم حسابداری، برای کلیه کسب و کارها یک ضرورت محسوب می‌شود و طبقه بندی دارایی‌ها و بدهی‌ها در بازه‌های زمانی مشخص، منجر به حفظ امنیت مالی در کسب و کارها خواهد شد.

در حال حاضر نمایشگاه اتومبیل یکی از مشاغلی ست که با توجه به اهمیت شغل و افزایش نرخ دلار و به طبع آن افزایش نرخ کمیسیون­ها حسابداری در آن بسیار کاربردی است. یکی از مسایلی که فعالان این عرصه با آن مواجه هستند عدم تسلط کافی در ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و همینطور عدم ثبت رویدادها در دفاتر درآمد و هزینه می باشد. بطوری که بسیاری از این بنگاه ها اعتقادی به اخذ دفاتر پلمپ نداشته و به علی الراس شدن و گاهاً توافقات این چنینی بسنده می کنند.

همین الآن بخوانید: سفارش خرید خودرو در نرم افزار حسابداری

امروزه برای نظم وسهولت دسترسی به اسناد حسابداری بسیاری از شرکت ها وموسسات از نرم افزارهای حسابداری  استفاده می کنند و بدین وسیله بر درآمد ،هزینه وسرمایه خویش نطارت می کنند. گروه نرم افزاری سازه حساب در طراحی نرم افزار تخصصی نمایشگاه خودرو خود سعی کرده است که تمامی جوانب را در نظر گرفته و به نیازهای واحدهای فعال در این صنف از جنبه های مالی و حسابداری پاسخ دهد.

پیشنهاد مطالعه : راه اندازی نمایشگاه + مراحل راه اندازی

مواردی که ثبت آن برای یک نمایشگاه خودرو حائز اهمیت است عبارتست از:

داشتن آرشیوی کامل از سفارشات خرید و فروش و خودروهای موجود در نمایشگاه با ثبت کامل اطلاعات مربوطه، عکس و … که امکان جستجو و دسترسی سریع به این موارد فراهم شود.

همین الآن بخوانید: سفارش فروش خودرو در نرم افزار حسابداری

نقش سفارش فروش خودرو در مدیریت نمایشگاه

ثبت کلیه اطلاعات مربوط به فرآیند خرید و فروش خودرو و کنترل کامل این فرآیند از ثبت خرید و فروش تا پرداخت مبالغ (چکها، اقساط و …)، تعویض پلاک، ثبت سند، تحویل سند و…

فرم خرید و فروش خودرو در نمایشگاه اتومبیل

اصلی ترین سند، برگه خرید و فروش خودرو است که بیشتر با نام قولنامه شناخته می شود . در قولنامه میبایست کلیه اطلاعات مربوط به خودرو، خریدار و فروشنده، وضعیت پرداخت هزینه ها، اسناد تحویلی خودرو، ثمن معامله و نحوه پرداخت آن، وضعیت کمیسیون های خرید و فروش و…. ثبت شود.  پورسانت درج شده منبع درآمد خدمات بوده و مشمول ارزش افزوده و گزارشات فصلی می شود.

مبایعه نامه خودرو در نرم افزار حسابداری نمایشگاه

از دیگر اسناد حسابداری مهم ثبت هزینه ها و درآمدهای مجموعه می باشد . هزینه های نمایشگاه اتومبیل هم بیشتر شامل  هزینه اجاره ، حقوق، ملزومات ، تبلیغات، بازاریابی و هزینه های مالی می باشد.

ثبت هزینه های نمایشگاه اتومبیل

در نرم افزار حسابداری سازه حساب تمامی این موارد در نظر گرفته شده است.

علاوه بر نکات یاد شده،  این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که شرکت ها و فروشگاه های متعدد روی یک نرم افزار تعریف کرده و فعال سازي سالهاي مالی مختلف و انتقال حسابها از سال مالی جاري به سال مالی جدید را به راحتی انجام دهید.

امکان طبقه بندي حسابها تا شش سطح (گروه , کل , معین , گروه تفضیلی و تفضیلی 2 و تفضیلی هاي شناور)، تعریف کدهاي حسابداري درختی جهت مشخص کردن ارتباط بین گروه هاي تفضیلی و حسابهاي معین، ثبت رویدادهاي مالی در سند حسابداري ، امکان گرفتن خروجی اکسل اسناد حسابداري، نمایش گردش حساب هریک از کدهاي حسابداري ،گزارش کلی و تفکیکی از اسناد حسابداري، دفتر کل ، دفتر معین ، دفتر روزنامه؛

ارائه ترازنامه (نمایش صورت وضعیت مالی دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام)،  صورت سود و زیان،  تراز آزمایشی کل براي دارایی ها ، بدهی ها، سرمایه ها، درآمدها، هزینه ها و سایر حسابها ،

نمایش گردش حساب اشخاص، گزارش بدهکاران، بستانکاران، اشخاص بی حساب، برداشتی سهامداران؛

گزارش سابقه ثبت کلیه عملیات توسط کاربران؛

امکان ثبت اسناد امانتی (چک و سفته)؛ رأس گیري چکهاي دریافتی و پرداختی ، دفتر پیگیري (امکان یادآوري موعد تعویض پلاك ، ثبت سند و …)

تعیین تعداد و فاصله و مبلغ اقساط ، امکان دریافت قسط گروهی ،چاپ دفترچه ي اقساط و بسیاری موارد دیگر از جمله امکاناتی است که نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل سازه حساب در اختیار مدیران این مجموعه ها قرار می دهد.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب