مشخصات یک نرم افزار حسابداری خوب

مشخصات یک نرم افزار حسابداری خوب

  مشخصات یک نرم افزار حسابداری خوب – نرم افزار حسابدارییک عمر حیاتی در هرشرکت وکسب و کاری است.  نرم افزار حسابداری مانند نیروی انسانی و سرمایه از اهمیت زیادی برخورددار است که موجب افزایش سرعت و دقت در فعالیتهای حسابداری و مالی است که انتخاب صحیح آن از نظر مدیران و حسابداران حائز اهمیت است. […]

 

مشخصات یک نرم افزار حسابداری خوب – نرم افزار حسابدارییک عمر حیاتی در هرشرکت وکسب و کاری است.  نرم افزار حسابداری مانند نیروی انسانی و سرمایه از اهمیت زیادی برخورددار است که موجب افزایش سرعت و دقت در فعالیتهای حسابداری و مالی است که انتخاب صحیح آن از نظر مدیران و حسابداران حائز اهمیت است.  بهتر است  قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری شرکت خود  ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب آشنا شویم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

در مطلب پیش رو به بخشی از ویژگی های مهم  یک نرم افزار حسابداری خوب میپردازیم که میتواند به شما در انتخاب نرم افزار حسابداری مورد نظرتان کمک کند.

مشخصات یک نرم افزار حسابداری خوب به شرح زیر میباشد.

 

  • ارائه گزارشات تحلیلی و کاربردی نرم افزار حسابداری

یکی از ویژگی های ضروری یک نرم افزار حسابداری ارائه گزارشات از امور حسابداری و مالی است. همانطور که میدانید اطلاعات مهم ترین ابزار برای رشد کسب و کار میباشند. با تحلیل و برآورد اطلاعات، قدرت تصمیم گیری مدیران افزایش می یابد و درک بهتری نسبت به امور کسب و کار خود پیدا میکنند      که منجر به آگاهانه تصمیم گرفتن آنها میشود.

این ویژگی نرم افزار حسابداری برای بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و ادارات اهمیت به سزایی دارد. آنها به دنبال نرم افزار حسابداری هستند که گزارشات مربوط به اظهارنامه های مالیاتی، گزارشات خرید، فروش فصلی و همچنین ارزش افزوده را به خوبی ارائه و مورد بررسی قراردهد.

یک نرم افزار حسابداری خوب میتواند به حسابداران و مدیران مالی کمک کند تا با صرف زمان کمتر، گزارشات دقیق تر و کاربردی تر ارائه دهند
همین الآن بخوانید: دوره های آموزشی مدیران مالی

 

  • ویژگیهای گرافیکی مناسب نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری به صورت مستقیم با آمار و اعداد در ارتباط است  که با استفاده از نمادهای گرافیکی نظیر  نمودارها،  چارت ها، جدول ها میتواند گزارشاتی با جذابیت بصری و گرافیکی بهتر و تحلیلاتی دقیق تر اراذه دهد و باعث شود تا حسابداران به بهترین شکل ممکن اطلاعات را تحلیل نمایند و در اختیار مدیران قرار دهند.. این کار می تواند به هر چه آسان تر شدن روابط بین مدیر ها و حسابداران کمک شایانی نماید.

  • یکپارچگی نرم افزار حسابداری

یکی از مهم ترین ویژِگی هر نرم افزار حسابداری یکپارچگی نرم افزار است زیرا هر شرکت و سازمانی دارای فعالیت های متعددی عستند که برای انسجام در ثبت های حسابداری نیاز به نرم لفزار حسابداری یکپارچه میباشد.  وجود یکپارچگی  در نرم افزار حسابداری از دوباره کاری ها در ثبت دفاتر حسابداری  جلوگیری    می کند. و اطلاعات را به‌ شکل سازمان‌یافته‌ تحویل می‌دهد.

 

  • امکان به روزرسانی نرم افزار حسابداری

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری قابلیت به روزرسانی و سازگاری با استانداردها و قوانین روز است. برخوردداری از این ویژگی سبب میشود تا قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری به صورت به روز ارائه شود که موجب دلگرمی و اطمینان خاطر کاربران که معمولا حسابداران هستند، می شود.

 

  • رابط ‌کاربری مناسب

بهترین نرم افزار حسابداری ، نرم افزاری است که بصورت گسترده توسط سرمایه ی انسانی سازمان مورد استفاده قرار میگیرد و هرچه نرم افزار حسابداری پیچیدگی کمتری داشته باشد، آموزش کاربران ساده تر و سریع تر انجام میپذیرد و علاوه بر افزایش پیدا کردن رضایت شغلی و چابکی در فرآیندها، با صرفه جویی در هزینه و زمان موجب افزایش بهره وری در سازمان می شود.

 

  • سازگاری با کسب‌وکار

 نرم افزار حسابداری باید با کار و فعالیت یک شرکت سازگار باشد بصورتی که نسبت به نوع عملکرد و فعالیت های شرکت از راه حل های مخصوص به آن کسب و کار استفاده کند. نرم افزارحسابداری انتخاب شده  باید در راستای همان فعالیت شرکت و کسب و کار عمل کند.

 

  • گسترش‌پذیری نرم افزار حسابداری

گسترش پذیری و توسعه  یک شرکت رابطه مستقیم با گسترش گردش مالی آن سازمان یا شرکت دارد.

در همین راستا در صورت گسترش سازمان و شرکت، تعداد کارکنان هم افزایش پیدا میکند. به همین دلیل نرم افزار حسابداری انتخاب شده باید توان جوابگویی این رشد و گسترش ها باشد.

 

  • تضمین امنیت اطلاعات مالی

سیستم امنیتی یک نرم افزار حسابداری با اهمیت ترین ویژگی آن است چرا که اطلاعات مالی و حسابداری با ارزش مرتبط به سازمان یا شرکت، در نرم افزار ثبت می شود به همین جهت نبود یک سیستم امنیتی مناسب میتواند این اطلاعات را راحت در دسترس دیگران قرار دهد که اثرات مخرب و جبران ناپذیری را برای سازمان یا شرکت به وجود می آورد.

 

 

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش نرم‌افزار حسابداری

همانطور که میدانید برای کاربران، بهره‌مندی از حمایت تیم متخصص پشتیبانی در تمام مراحل نصب و راه اندازی، آموزش کار با نرم‌افزار و رفع اشکالات احتمالی و یا تغییرات مورد نیاز در نرم‌افزار حسابداری، اهمیت دارد پس تداوم ارتباط و دریافت خدمات تا رفع کامل مشکل احتمالی نرم‌افزاری و کاربری، همچنین کاستن تنش‌های کاری و خلق تجربیات ارزشمند و لحظات آرامش‌بخش برای کاربران میبایست هدف این تیم باشد.

 

 

  • قیمت متناسب با امکاناتی که دریافت می‌کنید

قیمت نرم افزار حسابداری موردی است که همیشه مورد بررسی قرار میگیرد. توجه داشته باشید موارد زیادی در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر گذار است پس قیمت محصول خریداری شده صرفا بابت محصول خریداری شده نمی باشد. تمامی موارد ذکر شده در قیمت و هزینه های آتی شرکت شما تاثیرمیگذارند.

 

  • جمع بندی

در انتها میتوان  تاکید کرد که بهترین نرم افزار حسابداری، سیستمی است که مناسب  با کسب وکار و تجارت و نیازهای مالی و حسابداری شما باشد. این تناسب می‌تواند به غیر از قابلیت‌های معمول نرم افزارهای عمومی، ویژگی‌های اختصاصی نرم افزار را نیز دربر گیرد . ویژگی‌هایی که با توجه به نیازهای مشاغل و شرکت های خود در دستور کار نرم افزار حسابداری قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری

 

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب