تاریخچه نرم افزار های حسابداری-وب سایت سازه حساب

تاریخچه نرم افزار های حسابداری

برای بررسی تاریخچه نرم افزار حسابداری به عنوان یک ابزار حرفه ای برای کار حسابداری بوده که سال های زیادی از حضور آن ها نمی گذرد. ابزار کار حسابدار ابتدا چرتکه و سپس ماشین حساب های مختلف بوده است. با تولد کامپوتر ها و دستگاه های الکترونیکی نرم افزار های مختفی ساخته شده اند. از […]

برای بررسی تاریخچه نرم افزار حسابداری به عنوان یک ابزار حرفه ای برای کار حسابداری بوده که سال های زیادی از حضور آن ها نمی گذرد. ابزار کار حسابدار ابتدا چرتکه و سپس ماشین حساب های مختلف بوده است. با تولد کامپوتر ها و دستگاه های الکترونیکی نرم افزار های مختفی ساخته شده اند. از زمانی که کامپوتر ها وارد ایران شدند حدود 40 سال می گذرد، به عبارت دیگر از سال 1360 این وسیله در ایران وجود داشته است. اما در همان ابتدا سواد کامپوتر چندان گسترده نبوده و تنها افراد معدودی قادر به کار با این دستگاه بوده اند. حدود 8 سال از ورود کامپوتر طول کشید تا اولین نرم افزار حسابداری ساخته شود. شاید باورتان نشود این نرم افزار به حد 1 مگابایت کوچک بود. حجم ان از یک عکس حرفه ای و با کیفیت نیز کمتر بوده است. این نرم افزار قادر به تجزیه و تحلیل داده های محدودی بوده است. اما قابلیت انجام چندین مرحله از حسابداری را داشته است. قابلیت های این نرم افزار عبارتند از؛ ثبت روز نامه، انتقال داده ها به دفتر کل، دفتر تفضیلی و کنترل حساب ها در تراز آزمایشی

بر حسب تاریخچه نرم افزار های حسابداری این نرم افزار را می تواند مادر تمامی نرم افزار های حسابداری امروز نامید، تمامی نرم افزار های حسابداری که در حل حاضر وجود دارند، با الهام گرفتن از این نرم افزار ساخته شده اند. شاید این نرم افزار حسابداری در دنیای امروز بسیار کوچک باشد و چندان به کار نیاید. اما همیشه اولین ها ارزش خاصی دارند، با وجود این نرم افزار حسابداری بود که امروزه نرم افزار های بسیار پیشرفته ای ساخته شده و به بازار ارائه می شوند.

تاریخچه نرم افزار های حسابداری-وب سایت سازه حساب

اولین نرم افزار های حسابداری

نرم افزار های حسابداری اولیه که در ایران به وجود آمد، سطح کارایی چندان زیادی به نسبت نرم افزار های امروزی نداشتند. اما در زمان خود مورد استفاده ی بسیاری از اصناف و حرفه ها قرار گرفتند. چنین نرم افزار هایی کمک حال حسابدارانی بودند که برای انجام حساب ها، مجبور به ثبت در دفاتر و چک نویس و پاک نویس های متعدد بودند. با وجود نرم افزار های حسابداری اولیه بخش اعظمی از حسابداری با نظم و راحتی بیشتری انجام می شد. دیگر برای تنظیم صورت های مالی احتیاجی به روی کاغذ اوردن رویداد های مالی نبوده است.

سیر پیشرفت نرم افزار های حسابداری

اولین نرم افزار حسابداری بر روی یک دیسک پیاده می شد. با پیشرفت نرم افزار های کامپوتری و اختراع سیستم عامل های متعدد، نرم افزار های حسابداری نیز پیرفت کرده و به روز می شدند. هر کدام از نرم افزار های جدید یک قابلیت ویژه را با خود همراه داشتند، بدین ترتیب آرام آرام با پیشرفت فناوری، نرم افزار های حسابداری نیز دستخوش تغییرات متعدد شدند. همانگونه که ذکر شد، انبار داری در نسخه های اولیه ی نرم افزار حسابداری وجود نداشت، اما امروزه شاهد نرم افزار های حسابداری مخصوص انبار داری با آیتم ها و ویژگی های متعدد هستیم. قبل تعداد داده های ورودی بسیار محدود بود، اما  امروز هزاران داده و اطلاعات را با استفاده از نرم افزار حسابداری پردازش می شوند. علوه بر نرم افزار های کامپویتری، نرم افزار حسابداری  به صورت اپلیکیشن نیز وجود داشته که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل اندروید است. در بین نرم افزار های موجود، نرم افزار حسابداری سازه حساب سیار پیرفته، حرفه ای و راحت است. کلیه ی حسابداران برای انجام فعالیت های خود می توانند از سازه حساب بهره مند شوند.

پیشنهاد مطلب کاربردی : حسابداری مجتمع مسکونی 

سیر پیشرفت نرم افزار های حسابداری-وب سایت سازه حساب

تولد نرم افزار حسابداری  سازه حساب

نرم افزار حسابداری سازه حساب در دهه ی 90 توسط چندین طراح حرفه ای ساخته شده و در اختیار واحد های اقتصادی قرار گرفته است. این نرم افزار با وجود این که کمتر از 10 سال سن دارد، اما دارای قابلیت های بسیار ویژه ای است و هر روزه نسخه ی جدیدی از این نرم افزار برای حرفه های مختلف ساخته می شود. نرم افزار حسابداری سازه حساب به یک نرم افزار ساده بسنده نکرده است و شاهد نسخه های متعددی از این نرم افزار هستیم. هر بار که سیستم عامل های موجود در بازار به روز رسانی می شوند، نرم افزار سازه حساب نیز ارتقا سافته و خود را با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی هماهنگ می کنند. برای کسب و کار های متعدد این نرم افزار حسابداری تا حد زیادی کارامد می باشد.

پیشنهاد مطالعه : نرم افزار حسابداری ابری

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب