نکات مهم در حسابداری فروشگاه موتورسیکلت

با توجه به گستردگی استفاده از موتورسیکلت در سطح کشور و مجموعه های فعال در این حوزه، لزوم کاربرد یک نرم افزار حسابداری برای مدیریت صحیح این مجموعه ها به چشم می آید. چنین نرم افزاری می بایست علاوه بر سادگی و سهولت در استفاده، دارای امکانات و قابلیت هایی باشد تا بتواند تمامی نیازهای […]

با توجه به گستردگی استفاده از موتورسیکلت در سطح کشور و مجموعه های فعال در این حوزه، لزوم کاربرد یک نرم افزار حسابداری برای مدیریت صحیح این مجموعه ها به چشم می آید.

چنین نرم افزاری می بایست علاوه بر سادگی و سهولت در استفاده، دارای امکانات و قابلیت هایی باشد تا بتواند تمامی نیازهای مالی و حسابداری مجموعه را برطرف نماید. نسخه ویژه فروشگاه موتورسیکلت سازه حساب با بررسی و در نظر گرفتن کامل نیازهای این صنف طراحی و پیاده سازی شده است.گروه نرم افزاری سازه حساب با سالها تحقیق و بررسی مشکلات و چالش های پیرامون صنف تولید و توزیع موتورسیکلت توانست نرم افزاری جهت حسابداری و مدیریت این کسب و کارها آماده و ارائه نماید.

سازه حساب و حسابداری فروشگاه موتورسیکلت 

فاکتور خرید و ثبت بارنامه

هر موتورسیکلتی که وارد فروشگاه میشود به عنوان یک کالای منحصر به فرد اطلاعات تخصصی مربوط به خود را دارد که این اطلاعات باید در سیستم حسابداری ثبت شود. درزمان ثبت فاکتور خرید اطلاعات مربوط به شخص فروشنده و تعداد و نام موتورهای خریداری شده به همراه شیوه تسویه مبلغ ثبت میشود و اطلاعات مربوط به هر دستگاه موتورسیکلت از قبیل نام موتور, شماره بدنه, شماره موتور, محل شماره گذاری, شماره پلاک, رنگ موتورسیکلت و… باید در قالب بارنامه ثبت شود که این امکان در نرم افزار سازه حساب فراهم شده است.

فاکتور فروش و صدور سند موقت

نکته ای که در فاکتور فروش موتورسیکلت می تواند مورد توجه باشد این است که بتوان از طریق فیلدهای جستجوی مختلف از قبیل شماره بدنه، شماره موتور، شماره پلاک و… به کالای موردنظر  دست پیدا کرد. در این فاکتور کلیه اطلاعات مربوط به خریدار و همچنین اطلاعات موتور طبق بارنامه وارد شده و اطلاعات مربوط به اسناد دریافتی نیز به صورت چک، حواله و اقساط ثبت می شود.

موردی که در فروشگاه های موتورسیکلت بسیار کاربردی است بحث صدور سند موقت است چرا که اکثراً فروش این وسیله نقلیه به صورت قسطی انجام می شود و در این صورت صدور سند دائم به نام مشتری زمانبر است لذا لازم است که در این مدت برگه ای به خریدار تحویل داده شود تحت عنوان سند موقت که اطلاعات کامل مربوط به شخص خریدار و موتور سیکلت در آن قید شده است.

مدیریت اقساط

در قسمت اقساط سازه حساب این امکان فراهم شده است تا مبلغ فاکتور بر اساس تعداد قسط، مدت و فاصله اقساط و میزان سود در نظر گرفته شده محاسبه شده و دفترچه قسط نیز برای مشتری صادر گردد. در قسمت دفتر اقساط میتوان اسناد دریافتی بابت اقساط را ثبت کرده همچنین گزارشات متنوعی از وضعیت اقساط هر مشتری دریافت کرد. در این شرایط ابزاری به نام دفتر یادآوری که در نرم افزار ویژه موتورسیکلت تعبیه شده است بسیار کاربردی است چرا که تاریخ سررسید اقساط، چک های دریافتی و پرداختی و هر مورد دیگری که نیاز به ارتباط مجموعه با مشتری داشته باشد را در موعد مقرر اعلام میکند.

ثبت کامل سناریوی صدور سند رسمی موتورسیکلت

یکی از ویژگی های نرم افزار حسابداری ویژه موتورسیکلت سازه حساب کنترل کامل فرآیند صدور سند رسمی موتور است. به این شکل که اطلاعات هویتی و آدرس خریدار ثبت شده و این اطلاعات به منظور صدور سند اصلی به کلیه مراجع ذیربط از قبیل دفتراسناد, اداره راهنمایی و رانندگی و کارخانه تولید کننده موتورسیکلت جهت صدور سند اصلی ارسال شده و تمامی این مراحل به طور کامل در نرم افزار ثبت میشود تا بتوان با کمک گزارشات ارائه شده در بخش های مختلف وضعیت هر یک از موتورها را تحت کنترل داشت.

گروه بندی و فروش لوازم یدکی

معمولاً در یک فروشگاه موتورسیکلت علاوه بر موتور، قطعات و لوازم یدکی نیز به فروش می رسد که ثبت این اطلاعات در کنار هم و مدیریت هر دو سیستم فروش به صورت یکپارچه میتواند در رسیدگی به امور مالی مجموعه و تصمیمات مدیریتی جهت بهبود عملکرد موثر باشد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب علاوه بر تعریف انبارهای متعدد و همچنین گروه بندی کالاها و ثبت اطلاعات مربوط به قطعات و لوازم یدکی، فاکتور خرید و فروش نیز متفاوت بوده و مواردی مانند قیمت کالا، تعداد، تخفیف، کرایه حمل، ویزیتور و…. ثبت شده و درنهایت میتوان سود حاصل از هر فاکتور فروش را دریافت کرد.

نرم افزار ویژه موتورسیکلت سازه حساب، نرم افزاری یکپارچه است که در آن تمامی بخش های بازرگانی موتور و لوازم یدکی، ثبت هزینه ها و درآمدهای جانبی مجموعه، انبارداری، خزانه داری و حسابداری در کنار هم قرار گرفته و ثبت این موارد به صورت یکجا و در قالب یک بانک اطلاعاتی میتواند اطلاعات جامعی در خصوص تراز عملکرد و میزان سود وزیان مجموعه در بازه زمانی موردنظر در اختیار مدیریت قرار دهد. از طرفی در بخش های مختلف نرم افزار امکان ارائه گزارشات مختلف از گردش حساب اشخاص، وضعیت موجودی انبارها و انبارگردانی، میزان فروش یک مدل و کالای خاص و بسیاری موارد دیگر را نیز دریافت کرد. به طور کلی در طراحی این نرم افزار نیازهای کامل یک فروشگاه موتورسیکلت در نظر گرفته شده و در قالب یک سیستم جامع به فعالان این حوزه ارائه شده است.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب