گوشی های تلفن همراه

گوشی های تلفن همراه و شناسایی سود

شاید باور این موضوع برای همه ما دشوار باشد اما باید بدانید که گوشی های تلفن همراه  یا همان موبایل که در سالیان نه چندان دور در گروه کالاهای لوکس دسته بندی می شدند امروزه در سبد کالاهای ضروری قرار گرفته اند و تقریبا تمام اقشار جامعه ناگزیر به استفاده از آن هستند.  فراگیری موبایل […]

شاید باور این موضوع برای همه ما دشوار باشد اما باید بدانید که گوشی های تلفن همراه  یا همان موبایل که در سالیان نه چندان دور در گروه کالاهای لوکس دسته بندی می شدند امروزه در سبد کالاهای ضروری قرار گرفته اند و تقریبا تمام اقشار جامعه ناگزیر به استفاده از آن هستند.

 فراگیری موبایل برابر با ضروری بودن آن

در ابتدا باید ضرورت را تعریف کرد . چرا که بحث ضروری بودن کالا‌ها در بخش‌های مختلف زندگی متفاوت است. فراگیری درباره مصرف کالایی، ضروری بودن آن را تعریف می‌کند . مصرف تلفن همراه که در سال عدد و رقمی قابل توجه را در برمی‌گیرد ضروری بودن را برای کالا تعریف می‌کند . از آنجایی که 90 درصد هموطنان  ما از تکنولوژی تلفن همراه استفاده می‌کنند آیا باز می‌توان گفت که تلفن همراه کالای ضروری نیست؟!

 

خرید و فروش گوشی های تلفن همراه

زمانی که یک کالا در گروه کالاهای ضروری قرار میگیرد مبادلات این کالا به شدت افزایش میابد .درکنار آن بازارهای مرتبط با این کالا نیز رونق میگیرند .این موضوع در ارتباط با  خرید و فروش گوشی های تلفن همراه ورونق بازار لوازم جانبی و خدمات نرم افزاری نیز کاملا صادق است. با توجه به رشد عجیب بازار موبایل و لوازم جانبی در سال های اخیر در این مقاله میخواهیم  به بررسی و شناسایی سود و زیان در مبادلات گوشی های تلفن همراه بپردازیم.

خرید و فروش گوشی تلفن

 

شناسایی سود در مبادلات تلفن همراه

در بازار پرسود خرید و فروش گوشی های تلفن همراه ما میتوانیم  چندین نوع سود مختلف شناسایی کنیم . فرض کنید شما به عنوان یک فروشنده موبایل  تعدادی گوشی موبایل  را از یک کشور دیگر واردات می نمایید . درادامه شما گوشی های تلفن همراه را با قیمت بالاتری به مشتریان فروشگاه خود می فروشید .در کنار فروش خود گوشی ، مشتریان شما قطعا لوازم جانبی مانند گلس ، مموری ، قاب و ….را نیز از شما خریداری خواهند کرد. در اکثر مواقع مشتریان شما از خدمات نرم افزاری و نصب و راه اندازی نیز استفاده خواهند کرد .

علاوه بر این ،این امکان نیز وجود دارد که شما بخواهید گوشی ها و سایر خدمات خود را به صورت اقساطی به مشتریان عرضه کنید. در این صورت شما می توانید برای اقساط خود نیز سود مشخصی تعریف و دریافت نمایید. به موارد بالا می توان سود افزایش قیمت ارز را نیز اضافه کرد.

 

انواع سود در مبادلات گوشی های تلفن همراه

  • سود فروش گوشی ها
  • سود فروش لوازم جانبی و قطعات یدکی
  • سود اقساط
  • سود ارائه خدمات نرم افزاری
  • سود (یا زیان) افزایش یا کاهش قیمت ارز

 

نرم افزار تخصصی موبایل

آنچه در دنیای تجارت بسیار حائز اهمیت است حسابداری ونحوه شناسایی سود مبادلات و دقت و سرعت شناسایی این سود است . نرم افزار تخصصی موبایل سازه حساب شما را در مدیریت  این سود و انجام حسابداری کسب و کار خود یاری می نماید.

 

شناسایی سود حاصل از فروش گوشی ها

برخلاف آنچه تصور می شود سود حاصل از فروش گوشی های تلفن همراه حدود 15 تا 20 درصد قیمت گوشی ها می باشد. این مبلغ  در واقع سهم ناچیزی از بازار را شامل می شود . البته این درصد درمورد برندها و گوشی های مختلف متفاوت است . پس آنچه برای فروشندگان اهمیت پیدا می کند شناسایی سود فروش هر کدام از محصولات به تفکیک و یا به صورت میانگین است.

نرم افزار سازه حساب این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید براساس سریال یا بارکد ثبت شده بر روی محصولات سود فروش هرکدام از آنها را به صورت ویژه شناسایی نمایید . همچنین  در پایان دوره ، در زمان  انبارگردانی یا بستن حساب ها نیز میتوانید سود فروش را به صورت میانگین در اختیار داشته باشید.

شناسایی سود حاصل از فروش گوشی تلفن

 

شناسایی سود حاصل از فروش لوازم جانبی و قطعات یدکی

و اما درخصوص ابزارهای جانبی بسته به نوع آن از ۵۰ تا ۲۰۰ درصد سود هم گرفته می‌شود . قیمت لوازم جانبی گوشی های موبایل در مقایسه با قیمت خود گوشی ها بسیار پایین تر است . پایین بودن قیمت این امکان را برای فروشنده فراهم می آورد که با در نظر گرفتن  سود چندین برابری بازهم بتواند اجناس خود را به سهولت بفروشد . حتی شاید سود پایین فروش گوشی ها را از این طریق جبران نماید. نرم افزار سازه حساب امکان ثبت موجودی لوازم جانبی و محاسبه سود فروش این محصولات را نیز برای شما فراهم می آورد .

 

شناسایی سود اقساط

گاهی فروشندگان برای جذب مشتریان بیشتر اقدام به فروش اقساطی میکنند. فروش اقساطی علاوه بر جذب مشتریان بیشتر و افزایش سود فروش نوع دیگری از سود را نیز ایجاد میکند . در واقع این سود ،سود اقساط نامیده می شود .فرآیند فروش اقساطی نیازمند پیگیری های مستمر برای دریافت اقساط مشتریان است.  همچنین مستلزم داشتن یک روش مناسب جهت محاسبه سود اقساط می باشد .

نرم افزار تخصصی موبایل سازه حساب با دارا بودن دفتر یاد آوری اقساط و چک ها این امکان را برای شما فراهم می آورد که ضمن محاسبه سود اقساط بتوانید سررسید اقساط مشتریان خود را مدیریت نمایید.

همه‌ی امکاناتی که به آن اشاره کرده‌ایم در  نرم افزار حسابداری موبایل فروشی  سازه حساب وجود دارند.

شناسایی سود اقساط فروش موبایل

 

شناسایی سود حاصل از ارائه خدمات نرم افزاری

اکثر فروشگاههای موبایل و لوازم جانبی در کنار فروش محصولات خود خدمات نرم افزاری نیز ارائه میدهند. درآمد حاصل از این خدمات معمولا مبلغ قابل ملاحظه ای می باشد و کمک شایانی در راستای افزایش سود فروشگاه انجام می دهد. اما آنچه در این بخش مورد توجه است این است که ما درواقع محصولی برای فروش نداریم که بخواهیم نام و مشخصات ان را در فاکتور فروش ثبت کنیم .  آنچه می فروشیم در واقع یک خدمت است که باید تحت عنوان درآمد شناسایی و ثبت شود .

در فاکتور فروش نرم افزار سازه حساب شما این امکان را دارید که در کنار ثبت کالا ،ثبت درآمد نیز انجام دهید .

شناسایی سود گوشی های تلفن همراه

 

شناسایی سود (یا زیان)افزایش یا کاهش قیمت ارز

همانطور که  پیش از این گفته شد اکثر کالاهای صنف موبایل از نوع وارداتی هستند . یعنی با ارز دیگری خریداری می شوند. علاوه بر اختلاف ارزش پول ملی ما با سایر ارزها وبحث تبدیل این ارز ها به یکدیگر ،به خاطر نوسانات بازار ارز در کشور ما گاهی ممکن است فروشندگان نیازمند شناسایی سود یا زیانی باشند که در حسابداری تحت عنوان سود و زیان تسعیر ارز شناخته میشود.

سیستم چند ارزی نرم افزار سازه حساب شما را قادر می سازد تا بتوانید ثبت دریافت ها ، پرداخت ها و حواله های حسابداری خود را با ارز مورد نظر ثبت نمایند . همچنین فرآیند تسعیر و شناسایی سود و زیان را تسریع نمایید.

سود و زیان ناشی از نوسان قیمت دلار

محاسبه پورسانت ویزیتورها در فاکتور فروش

در فروشگاه های موبایل درصدی از فروش هر یک از محصولات به عنوان پورسانت برای ویزتور در نظر گرفته میشود . محاسبه این درصدها و پرداخت آن در پایان هرماه معمولا  یکی از دغدغه های واحد حسابداری است. اما در نرم افزار سازه حساب ثبت پورسانت ویزتورها در هنگام ثبت فاکتور فروش امکان پذیر می باشد.

محاسبه پورسانت ویزیتورها

نرم افزار حسابداری تخصصی موبایل و لوازم جانبی سازه حساب ،یک نرم افزار جامع و یکپارچه است .این نرم افزار میتواند به سادگی پاسخگوی نیازهای فروشگاه های موبایل باشد . برای آشنایی بیشتر با امکانات تخصصی این نرم افزار شما را به مطالعه مقالات شناسایی ویژه در نرم افزار حسابداری سازه حساب و راه اندازی فروشگاه موبایل دعوت می نماییم.

 

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب