راه اندازی نمایشگاه اتومبیل

راه اندازی نمایشگاه اتومبیل

آشنایی با شغل نمایشگاه راه اندازی نمایشگاه اتومبیل به دلیل نیاز به ماشین و انواع وسیله نقلیه بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود، در ایران  نمایشگاه  داری خودرو به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در کشور ما به حساب می آید. جهت راه اندازی بنگاه ماشین به علت پرهزینه بودن این کسب و کار […]

آشنایی با شغل نمایشگاه

راه اندازی نمایشگاه اتومبیل به دلیل نیاز به ماشین و انواع وسیله نقلیه بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود، در ایران  نمایشگاه  داری خودرو به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در کشور ما به حساب می آید. جهت راه اندازی بنگاه ماشین به علت پرهزینه بودن این کسب و کار میبایست از همه زوایا بررسی دقیق شود تا هنگام راه اندازی دچار ضررهای مالی هنگفتی نشوید.

روال کاری در نمایشگاه های خودرو در افراد متفاوت می باشد به طوری که :

  1. برخی هستند که نمایندگی رسمی شرکت‌ها می‌شوند و با فروش خودرو‌ها کمیسیون هم از شرکت‌ها می‌گیرند.
  1. بعضی ها هم هستند که به دلیل سابقه‌ای که دارند و اعتمادی که مردم به آن‌ها دارند خودرو‌های آن‌ها را می‌فروشند و در این میان کارمزد از خودروی فروخته شده می‌گیرند.
  1. و برخی دیگر هستند که خودرو وارد می‌کنند و آن را می‌فروشند.

در این نوشته به بررسی مراحل راه اندازی و کسب و کار نمایشگاه خودرو می‌پردازیم.

مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین

راه اندازی نمایشگاه اتومبیل 

قبل از توضیح در خصوص راه اندازی نمایشگاه خودرو بهتر است  نوع نمایشگاهی که می خواهید راه اندازی کنید از نظر نوع خودرو (سبک، سنگین، راه سازی)  ابتدا انتخاب نمایید زیرا برای طی کردن مراحل دریافت مجوز الزامی است.

می‌توانیم مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین را به ۳ قسمت کلی تقسیم کنیم

ثبت نام پروانه کسب نمایشگاه اتومبیل

کسی که می‌خواهد مجوز دریافت کند ابتدا باید وارد سایت اصناف ایرانیان شود و کد رهگیری دریافت کند و با کدی که دریافت کرده به اتحادیه نمایشگاه داران مراجعه و پرونده تشکیل دهد و سپس در صورت نداشتن سوء سابقه مدارک به پلیس +۱۰ فرستاده و بعد از انجام بررسی‌ها مجوز صادر می‌شود.

تأمین سرمایه

 یکی دیگر از موارد مهمی که برای راه اندازی نمایشگاه ماشین باید برنامه ریزی کرد ، برآورد هزینه‌های مورد نیاز اولیه همچون (خرید یا اجاره مکان می باشد که باید براساس استاندارد اتحادیه باشد تا هنگام دریافت پروانه کسب دچار مشکل نشوید) از دیگر هزینه های  مورد نیاز هزینه خرید ماشین و هزینه‌های جانبی دیگر میباشد.

کسب مهارت و تجربه 

مهم‌ترین مهارتی که در این کسب و کار نیاز میباشد ، فروش است.  فروش امری روانی است که با متغیرهای اجتماعی و اقتصادی تغییر می‌کند و در اصل به معنی قانع کردن مشتری و ایجاد فضای اعتماد برای مشتری در جهت رسیدن به یک انتخاب درست است. خودرو پس از مسکن مهمترین انتخاب افراد برای خرید می‌باشد‌، چراکه بیشترین بهای پرداختی را بعد از مسکن دارد و همچنین با گسترش جامعه شهر‌نشین امروزه خودرو یک نیاز مبرم برای افراد است که طبیعتاً امنیت و رفاه نیز جزو پارامترهای مهم آن خواهد بود.

امروزه در جهان شرکت‌های بزرگ و معتبر خودروسازی علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغات ‌و بازاریابی برای جذب مشتریان، هزینه‌های هنگفتی را نیز صرف تربیت و آموزش فروشندگان حرفه‌ای خودرو می‌نمایند. تاثیر این امر در افزایش کمیت و کیفیت فروش آنها به درستی ملموس خواهد بود. اما ممکن است بپرسید کیفیت فروش یعنی چه؟

کیفیت فروش به معنی برخورد درست با مشتری است که خود منجر به تبلیغات دهان به دهان مثبت می‌شود که تاثیرگذارترین روش تبلیغ فروش است. کیفیت فروش از یک دید و سیاست آینده‌نگرانه در فروش و در بازار رقابتی نشأت می‌گیرد اما یک سر اصلی داستان در این امر به وجود فروشندگان خبره بر می‌گردد اما چگونه؟ همانطور که اشاره شد فروش به مسائل روانی‌، اجتماعی‌، فرهنگی و تکنولوژی وابسته است و موفق کسی است که درک این ابعاد را داشته باشد.

برای اینکه یک فروشنده موفق خودرو باشیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

هفت مهارت فروش  اسلحه هفت‌تیر مخفی است که یک فروشنده می تواند با نشانه‌گیری درست آن به سمت مشتری او را خلع سلاح کند. با به‌کارگیری هفت مهارت فروش، پس از خرید قطعا لبخندی رضایت‌بخش بر روی چهره مشتری و فروشنده پدیدار خواهد شد.

به بیان دیگر می‌توان گفت که دانستن مهارت فروش و به‌کارگیری آن‌ها توسط فروشنده دلیلی بر موفقیت و یا عدم موفقیت یک کسب و کار است. پس این را به خاطر بسپارید که آموختن مهارت‌های فروش موفقیت شما را در کسب و کارتان تضمین می‌کند.

هفت مهارت فروش که هر فروشنده حرفه‌ای باید آن را بداند و آن ها را به کار گیرد به شرح زیر است:

۱.    مهارت برقراری ارتباط موثر

۲.    مهارت داشتن نگرش مثبت

۳.     مهارت های کلامی

۴.    مهارت خوب گوش کردن

۵.    مهارت ارائه محصول

۶.    مهارت شخصیت شناسی مشتری

۷.    مهارت زبان بدن

به صورت کلی جهت راه اندازی یک نمایشگاه اتومبیل باید شخص نمایشگاه دار این موارد را دارا باشد.

  1. شرایط عمومی:

تابعیت جمهوری اسلامی
سواد خواندن و نوشتن
کارت پایان خدمت برای آقایان

  1. شرایط خصوصی:

تعهد محضری اسناد و مدارک
گواهینامه پایه دو
پایان کار تجاری برای محل نمایشگاه

  1. مدارک و مستندات عمومی:

شناسنامه
کارت ملی
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
سند، مبایعه نامه، قولنامه یا اجاره خط به نام متقاضی
سند تجاری مغازه
مدرک تحصیلی
عکس
کدپستی مغازه

  1. مدارک و مستندات قانونی:

پایان کار تجاری
هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده و یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی

درآمد نمایشگاه ماشین چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکرار شما از سازه حساب در خصوص سود این شغل می باشد  که در واقع ابتدا باید در خصوص نحوه محاسبه سود نمایشگاه ماشین بگوییم که    هزینه  – درآمد = سود  که زمانی که هزینه ها از درآمدها  کم شود یک مبلغی باقی می ماند که به آن سود میگوییم . اگر بخواهیم به صورت کامل تر بگوییم سود در هر کسب و کاری 3سه شاخصه متفاوت دارد  اولین سود خدمات ، دوم سود کسب و کار سوم سود دارایی میباشد.
اگر تمایل به آشنایی بیشتر به محاسبه سود و زیان در نمایشگاه اتومبیل دارید، پیشنهاد میکنیم همین الآن نوشته سود و زیان در نمایشگاه اتومبیل را بخوانید.

این کار کاملاً تجاری است و همه چیز بستگی به این دارد که سرمایه اولیه چقدر بوده است. نمایشگاه داران اتومبیل چندان تمایلی به افشای مسائل مالی و اقتصادی خود ندارند؛ آن‌ها حتی در مورد هزینه‌های کار نیز راحت صحبت نمی‌کنند و آن را متغیر و کاملاً غیر قابل پیش بینی عنوان می‌کنند البته در مورد خودروهای مختلف حاشیه سود بسیار متغیر است به عنوان نمونه سود خودروهای آسیایی قابل قیاس با سود خودروهای اروپایی نیست اما آن گونه که از صحبت‌های نمایشگاه‌داران برداشت می‌شود سود خالص بین ۲۰ تا ۳۰ درصد متغیر است.

شما می‌توانید در نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل سازه حساب از بخش گزارش سهامداران میتوانید سود هر شخص را به صورت مجزا و سود فروش از ماشین خود را بررسی نمایید.

گزارش سهامداران نمایشگاه اتومبیل

به طور کلی میتوان  درآمد یک فروشنده ماشین به عوامل زیر اشاره کرد:

تعداد فروش هایی که در هر ماه انجام می شود

بسته به نوع ماشین های که در نمایشگاه وجود دارد و حاشیه سود ماشین ها

کمیسیون هایی که بابت هر ماشین دریافت میشود

سرمایه‌ی اولیه که شخص در مجموعه دارد

تجربه و دانش فروش که فروشندگان و نمایشگاه دار دارد

میزان حضور در بازار و شناخت مشتریان

تبلیغات و ارتباطات کلامی

مزایا و معایب شغل نمایشگاه ماشین چیست؟

مزایا :

فعالیت در صنعتی مهم و رو به رشد

شغلی با درآمد بالا

بازار کار مطلوب و ایده آل

عدم نیاز به مدرک تحصیلی بالا

معایب:

نیاز به تجربه و مهارت بالا در فروشندگی

هزینه بالا جهت اجاره یا خرید ملک

هزینه بالا جهت خرید خودرو

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب