نرم افزار حسابداری شرکتی -وبسایت سازه حساب

معرفی نرم افزار حسابداری شرکتی

حسابداری یکی از شاخه های مهم شغلی بشمار می رود که در میان شرکت ها و مجموعه های دارای کسب و کارهای متعدد ؛ صاحبان مشاغل و مدیران توجه ویژه ای به آن دارند . از همین رو است که افراد بسیاری به امید مشغولیت هر چه سریعتر در بازار کار این رشته ؛ اقدام […]

حسابداری یکی از شاخه های مهم شغلی بشمار می رود که در میان شرکت ها و مجموعه های دارای کسب و کارهای متعدد ؛ صاحبان مشاغل و مدیران توجه ویژه ای به آن دارند . از همین رو است که افراد بسیاری به امید مشغولیت هر چه سریعتر در بازار کار این رشته ؛ اقدام به تحصیل در رشته حسابداری می نمایند و اغلب به این موضوع گرایش دارند که بعد از به پایان رساندن تحصیلات دانشگاهی در یکی از شرکت های بنام و مطرح مشغول بکار شوند. در این مقاله به معرفی نرم افزار حسابداری شرکتی می پردازیم.

نرم افزار حسابداری شرکتی-وبسایت سازه حساب

حسابداری

حسابداری شامل ثبت تمام فرآیند های مالی مرتبط به کسب و کار می باشد . در واقع حسابداری سیستمی می باشد که در آن تمامی اطلاعات مالی مربوط به یک شرکت، موسسه و …. جمع آوری و طبقه شده و در نهایت به ثبت می رسد تا در همه حال قابل دسترس باشد .

بعد از به ثبت رسیدن این اطلاعات در قالب گزارش های مالی متعدد ارائه می گردند .

به این منظور که علاوه بر ارائه اطلاعات تکمیلی که از فرآیندهای مالی شرکت در اختیار مدیران و صاحبان سهام قرار می گیرد ، باید گزارش مالی شرکت در مدت زمان معین در اختیار مقامات مالیاتی قرار گیرد .

به همین جهت این فرآیندها باید در مدت زمان کمتر وبا دقت بسیار بالایی توسط حسابدار صورت گیرد . در این پروسه؛ نقش نرم افزار حسابداری شرکتی مطرح می گردد .

همین الآن بخوانید: نحوه انتخاب یک نرم افزار شرکتی مناسب

نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم افزار حسابداری شرکتی تمام امور مالی شرکت ها از جمله خرید،فروش، حقوق، بودجه و … را شامل مدیریت و تحت نظارت خود قرار می دهد . با گسترش سازمان ها و شرکت ها و بالا رفتن حجم مبادلات و پیچیده شدن فرآیند های مالیشان؛ دیگر روش های سنتی حسابداری  پاسخگو نبوده و نیاز بود تا روش های نوینی در حیطه بکار گرفته شود تا بتواند تحولی شگرف در حسابرسی مالی شرکت ها و موسسات ایجاد نماید . سیستم های کامپیوتری نقش اصلی را در این روش های نوین بر عهده دارند .

همین حالا بخوانید : حسابداری چند شرکتی در نرم افزار حسابداری

تفاوت در انواع متعدد نرم افزار های شرکتی

در حال حاضر انواع متعددی از نرم افزار های شرکتی در بازار موجود می باشد. که هر کدام به طور جداگانه دارای قابلیت های متنوعی  در زمینه کسب وکار های متعدد می باشند . اما به صورت کلی نرم افزار های حسابداری شرکتی بر اساس ۵ عامل اصلی تولید می گردند :

  • دفتر کل
  • حساب های دریافتی
  • حقوق و دستمزد ها
  • حساب های قابل پرداخت
  • گزارش گیری ها

انواع حسابداری شرکتی

انواع حسابداری شرکتی -وبسایت سازه حساب

هر شرکتی می تواند در میان نرم افزار حسابداری شرکتی متعددی که وجود دارد یک برنامه کارآمد و مناسب مرتبط در زمینه فعالیت مربوطه اش ؛ انتخاب و به کار گیرد این نرم افزار ها در ۴ نوع کلی دسته بندی شده اند :

۱ . حسابداری شرکت بازرگانی

۲ . حسابداری شرکت خدماتی

۳ . حسابداری شرکت تولیدی

۴ . حسابداری شرکت پیمانکاری

همین الآن بخوانید :  لیست نرم افزار های حسابداری

مهمترین ویژگی های یک نرم افزار حسابداری شرکتی جامع و مطلوب

  • سازگاری با نوع فعالیت و کسب و کار :

اغلب شرکت ها در زمینه کاری خاصی فعالیت می نمایند و بر همین اساس نیازمند یک نرم افزار حسابداری با راه حل های اختصاصی جهت بررسی موارد مالی مربوطه  می باشند. از همین رو نرم افزاری که مورد استفاده قرار می گیرد باید با نوع فعالیت شما سازگار باشد .

خرید بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی یا صرف  هزینه هایی متعدد

قیمت هر نرم افزار برحسب ویژگی های متعددی که دارد محاسبه میگردد . این موضوع که یک نرم افزار حسابداری شرکتی با دارا بودن امکاناتی همچون پشتیبانی ، به روز رسانی ، امنیت و اعتبار ، سرعت بالا ، سهولت در نوع کارآیی و …. با قیمت بالاتری برآورد گردد ، امری کاملا طبیعی و به دور از توقع نمی باشد . از همین رو باید در زمان روبرو شدن با هزینه نرم افزار منتخبتان آن را با کاربردهایی که دارا است مقایسه نمایید .

پیشنهاد مطالعه بیشتر : نحوه انتخاب یک نرم افزار شرکتی مناسب

سخن پایانی

هر شرکتی و یا سازمانی به یک نرم افزار  جامع و مطلوب نیازمند است تا بتواند ؛ با بررسی امور مالی از زیان های وارده جلوگیری و موجب افزایش سود دهی گردد . و البته بتواند گزارش دقیقی از رویدادهای مالی در اختیار مدیران و صاحبان سهام و البته اداره مالیاتی قرار دهد .

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب