راز حسابداران موفق

راز حسابداران موفق

اتفاقات و رویدادهای بسیاری هر روزه متولد می شوند که می توان آن ها را با اعداد و ارقام بیان کرد. با وجود این که تمامی این ارقام از کنار هم قرار گرفتن چند عدد تشکیل شده اند، تفاوت بسیار زیادی با همدیگر دارند. یکی از آن ها می کاهد و دیگری می افزاید. علمی […]

اتفاقات و رویدادهای بسیاری هر روزه متولد می شوند که می توان آن ها را با اعداد و ارقام بیان کرد. با وجود این که تمامی این ارقام از کنار هم قرار گرفتن چند عدد تشکیل شده اند، تفاوت بسیار زیادی با همدیگر دارند. یکی از آن ها می کاهد و دیگری می افزاید. علمی که حجم عظیمی از اطلاعات و ارقام را تفکیک و طبقه بندی می کند، حسابداری نام  دارد. افراد فعال در این حوزه حسابدار نام دارند. در این مقاله قصد داریم راز حسابداران موفق را بررسی کنیم.

لزوم وجود یک حسابدار برای واحد های اقتصادی

افراد بسیاری در حرفه حسابداری مشغول به کارند.  تمام واحد های اقتصادی اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی احتیاج به یک سیستم منظم و یک پارچه جهت تفکیک و تجزیه اطلاعات مالی دارند.  برای تحقق چنین اهدافی به حسابداران ماهر و توانمندی نیاز است. حسابداران بسیار زیادی در این عرصه در حال رقابت هستند . برای رسیدن به قله های موفقیت بایستی ابتدا نردبان صعود را فراهم کرد.

مراحل حرفه ای شدن در حسابداری

پله ی اول این نربان، تسلط کامل به علم حسابداری است. هر چقدر که اطلاعات جامع تر و گسترده تر باشد، توانایی حسابدار بیشتر خواهد بود. ‌

اما عالم بی عمل همچون زنبور بی عسل است. زمانی دانش فراگرفته شده به کار می آید که در عمل اجرا شود. تبدیل تئوری به عملی دومین پله ی صعود است.

پیشنهاد مطالعه بیشتر : چگونه در کمترین زمان حسابدار شویم؟

پله ی سوم مربوط به ویژگی های شخصیتی حسابدار است. تعهد کاری، اخلاق حرفه ای، نظم و انظباط کاری از جمله مهم ترین ویژگی های یک فرد موفق است و لازمه ی یک حسابدار موفق است.

پله های بعدی نربان موفقیت مربوط به آگاهی یک حسابدار در رابطه با پیشرفت ابزار ها و علم حسابداری است. هر چه که یک حسابدار در پی ارتقا اطلاعاتش باشد، موفق تر است و به قله نزدیک تر خواهد بود. هر حرفه ای ابزار خاص خودش را دارد، در گذشته چرتکه ، سپس ماشین حساب ابزار کار یک حسابدار بوده است،  اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزار ها نیز تغییر شکل یافته و کارایی بیشتری پیدا کرده اند. در حال حاضر نرم افزار های حسابداری متعددی ساخته شده اند. این نرم افزار ها اساس کار حسابداری را در بر گرفته اند، به نحوی که بدون آن ها حساب و کتاب ممکن نیست.

درصد خطا با وجود این ابزار های جدید تا حد زیادی کاهش یافته و در زمان صرفه جویی شده است. در مدت زمان کمی می توان حجم عظیمی از اطلاعات را طبقه بندی کرد. حسابداری که نتواند از ابزار مناسب و جدید استفاده کند، ملزم به سقوط است.  یک حسابدار موفق تسلط کامل بر تمامی نرم افزار ها داشته و هر روزه اطلاعات خود را به روز می کند،چرا که سرعت پیشرفت فناروی بسیار زیاد است.

نرم افزار حسابداری

اهمیت نرم افزار ها در حسابداری

حسابداری شاخه های متعددی داشته و بنا به نوع فعالیت مالی، حسابداری نیز تغییر می کند. یک فروشگاه و شرکت بازرگانی فعالیتی متفاوت از یک موسسه ی مالی اعتباری دارد. یار همیشگی یک حسابدار موفق نرم افزار کاربردی ایشان است، برای هر حرفه ای یک نرم افزار طراحی شده تا اطلاعات مالی به بهترین شکل ممکن تهیه و تنظيم شوند. همانطور که یک آشپز بدون پیمانه  و یک نجار بدون اره قادر به کار نیست، حسابدار بدون نرم افزار نیز ناکارآمد است. اهمیت نرم افزار ها به حدی زیاد است که هنگام استخدام تمامی کارفرمایان تسلط به نرم افزار را یک فاکتور مهم دانسته و تنها حسابدارانی برگزیده و استخدام می شوند که اکثر نرم افزار های کاربردی را شناخته و به راحتی قادر به کار با آن ها باشند.

موفقیت ناشی از فراگیری نرم افزار ها برای یک حسابدار

هر چه که دنیای تکنولوژی و فناوری ارتقا یافته و بزرگ تر می شود، قله های موفقیت نیز بالاتر می روند. پویایی یک حسابدار در جهت کسب فناوری های نوین کارآمد، در حرفه ی حسابداری ایشان را موفق تر خواهد کرد. نرم افزار ها نسخه های متعددی دارند. هر بار پس از به روز رسانی آیتم های مختلفی به آن ها افزوده می شود. اگر حسابداری هستید که سالیان زیادی است از یک نسخه نرم افزار استفاده می کنید، باید بدانید که سیر صعودی حرفه ای شما متوقف شده است. و حتما پسرفت خواهید کرد. چرا که خود را با پیشرفت فناوری و نرم افزار هماهنگ نکرده اید. ممکن است یک نرم افزار از رده خارج شود و نمونه های دیگری جایگزین شوند. راز حسابداران موفق در این است که زودتر و بهتر از دیگران به نرم افزار های جدید تسلط پیدا کنند.

اگر تمایل دارید که معیارهای انتخاب یک حسابدار خوب از نگاه کارفرما را بدانید، همین الآن روی  چگونه یک حسابدار خوب انتخاب کنیم ؟ کلیک کنید.

موفقیت به سادگی به دست نمی آید و ملزم تلاش و کوشش فراوانی است، اما زمانی که راه موفقیت شناخته شود، می توان قله ها را فتح کرد.

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

2 پاسخ

    1. همایون عزیز از اینکه از خواندن این مقاله لذت بردید خوشحالیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب