فرم کارتکس انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب

كارتكس کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

به عمل ثبت و نگهداري گوناگون مربوط به فعل و انفعالات يك كالا درانبار جهت آگاهي از مقدار وارده ، صادره ، موجودي و  محل نگهداري آن سيستم كارتكس کالا گفته مي شود. عموما کارتکس ها در انبار به دو صورت كارتكس کالا ریالی و کارتکس تعدادی می باشد. در نرم افزار حسابداری سازه حساب […]

به عمل ثبت و نگهداري گوناگون مربوط به فعل و انفعالات يك كالا درانبار جهت آگاهي از مقدار وارده ، صادره ، موجودي و  محل نگهداري آن سيستم كارتكس کالا گفته مي شود.

عموما کارتکس ها در انبار به دو صورت كارتكس کالا ریالی و کارتکس تعدادی می باشد.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب هر دو این کارتکس ها چه بصورت ریالی و چه بصورت تعدادی موجود می باشد.

تفاوت این دو کارتکس کالا در این است که در کارتکس ریالی همراه با تعداد مبلغ نیز برای هر کالا در نظر گرفته می شود.

کارتکس کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

ذاتا كارتكس در انبار به نحوي تعريف مي شود كه قابليت رديابي و كنترل مقداري هر قلم كالا را در هر بازه زماني و  تاريخي كه نياز باشد به انبار گزارش نمايد.

حفظ مقدار موجودي لحظه اي در اين بين براي درج در كارتكس بسيار پر اهميت است و اين خود يكي از فاكتورهاي ارزيابي  عملكرد هر انبار خواهد بود. اين مقادير معمولا با مقادير فيزيكي مطابقت داده خواهند شد.

در حقيقت شالوده و بنيان عمليات انبارگرداني در هر موقعي از سال مالي كه اجرا شود بر اساس اطلاعات ثبت شده در كارتكس خواهد بود.

چنانچه اين بررسي منجر به بروز مغايرتي بين مقادير مندرجه و يا ثبت شده در كارتكس كالا و مقادير فيزيكي كالا شود اين عمل نمايانگر خطا و اشتباهي در فرايند تحويل ، نگهداري و يا دريافت كالا در انبار خواهد بود.

چنانچه به راحتي بتوانيم عمليات گردش كالا در انبار را بر اساس اسناد مثبته رديابي نماييم براحتي مي توانيم پي به دلايل اين مغايرتها برده و عمليات اصلاحي و يا پيشگيرانه اي را در اين راستا تعريف نماييم.

همانطور که مشاهده میکنید در صورتی که مدنظرمان باشد وضعیت ورودی و خروجی کالایی مشخص را در بازه ای زمانی خاص و جهت اشخاص مختلف و بر اساس انبار های مختلف چک کنیم فقط کافیست با اعمال تیک های مختلف نسبت به آن اقدام نماییم.

فرم کارتکس انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب

همانطور که مشاهده میکنید و در صورتی که برای کالایی به نام j7 2017 مدنظرمان باشد وضعیت ورودی و خروجی اش را چک کنیم فقط کافیست با انتخاب گزینه محدودیت کالا و انتخاب کالا به بررسی بپردازیم.

مثال فرم کارتکس انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب

حال اگر مدنظرمان باشد که همین ورود و خروج را بصورت ریالی اش چک کنیم کافیست در قسمت کارتکس انبار ریالی وضعیتش را بررسی کنیم.

وضعیت موجودی فرم کارتکس انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب