ثبت سریال در کالاهای سریال دار

نحوه خرید و فروش کالاهای سریال دار

در این قسمت قصد داریم نحوه خرید و فروش کالاهای سریال دار را توضیح دهیم. یکی از دغدغه های کاربران محصولات هوشمند اطمینان از اصلی بودن کالای خریداری شده است،مواردی به وجود آمده که کالای خریداری شده اصلی نبوده و خریدار با چیزی غیر از آنچه که انتظار داشته مواجه شده است . یکی از […]

در این قسمت قصد داریم نحوه خرید و فروش کالاهای سریال دار را توضیح دهیم.

یکی از دغدغه های کاربران محصولات هوشمند اطمینان از اصلی بودن کالای خریداری شده است،مواردی به وجود آمده که کالای خریداری شده اصلی نبوده و خریدار با چیزی غیر از آنچه که انتظار داشته مواجه شده است .

یکی از مسائل مهمی که در خرید محصولات هوشمند باید در نظر داشته باشید وجود شناسه کالا یا سریال کالاست.

ترکیبی از چند عدد که نشان دهنده ی اصلی بودن کالای شماست. این اعداد به صورت تصادفی کنارهم قرار نگرفته اند

بلکه ترکیبی از کشور سازنده، شرکت سازنده و شناسه ی خود کالا می باشد. بنابراین در زمان خرید علاوه بر بارکد دستگاه، به شماره سریال دستگاه نیز توجه کنید.

بیشتر محصولات هوشمند از جمله تلفن های همراه یا قطعات الکترونیکی یا قطعات کامپیوتری هم بارکد و هم شماره سریال دارند. موجودیت هر کالا با همین شماره سریال بررسی می شود همچنین به خاطر داشته باشید که بیشتر  کالاهایی که دارای گارانتی هستند شماره سریال هم دارند. شماره سریال امکان جستجو و یا رهگیری کالا را در هر شرایطی به شما میدهد.

معمولا شماره سریال کالا در چند جای محصول درج می شود,بر روی جعبه دستگاه،پشت دستگاه،و  در صورت داشتن باتری ،زیر باتری دستگاه هم نوشته می شود همچنین اگر دستگاه شما دارای گارانتی باشد برروی کارت گارانتی سریال کالا ذکر می شود

کاربرد شماره سریال برای زمانیست که کالای شما دچارنقص فنی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند با داشتن سریال محصول از مدت زمان گارانتی دستگاه با خبر می شوید،همچنین زمانیکه  گوشی شما گم شده یا دزدیده شود،در این شرایط با مراجعه به مراکز پلیس و با داشتن شماره سریال می توانید پیگیر گوشی یا دستگاه خود شوید.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان ثبت سریال کالا وجود دارد بدین ترتیب که در زمان تعریف کالا و مشخص نمودن سریال دار بودن کالا, عملیات  خرید و فروش و برگشت از خرید و برگشت از فروش  بر مبنای سریال می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در زمان تعریف اولیه کالا و در صورتی که کالا سریال دار باشد با اعمال تیک کالا سریال دار و انتخاب گزینه سریال می توان با استفاده از دستگاه بارکدخوان و یا بصورت دستی اقدام به ثبت سریال های اول دوره دوره کالا نمود

کلای سریال دار در مشخصات کالا

این کالا از این به بعد جزء کالاهای سریال دار بوده و در گزارشات سریال به نمایش در می آید.
حال با ذکر مثالی به خرید و فروش این کالا می پردازیم.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید و در صورتی که ما تعداد 1 عدد دیگر از این کالا خریداری کنیم در زمان ثبت فاکتور فرمی مبنی بر درخواست ثبت سریال کالا نمایش داده می شود.

ثبت سریال در کالاهای سریال دار

همانطور که قبلا نیز اشاره شد سریال را هم میتوان بصورت دستی و هم توسط دستگاه بارکدخوان ثبت نمود.
حال به فروش همین کالا با همین سریال اقدام می نماییم.
فروش کالا از طریق سریال به 2 صورت انجام می شود: همانطور که مشاهده می نمایید در حالت اول می توان سریال کالا را در قسمت نمایش داده شده وارد نمود و نسبت به فروش اقدام کرد.

فروش کالاهای سریال دار - حالت اول

در حالت دوم نیز بدین صورت می باشد که با انتخاب کالای مورد نظر از لیست کالاها و سپس ثبت فاکتور فروش تمامی سریال های مربوط به کالای انتخاب شده نمایش داده شده و سپس می توان نسبت به فروش آن سریال اقدام نمود.

فروش کالاهای سریال دار- حالت دوم

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در زمان انتخاب سریال مربوطه در فاکتور فروش این سریال در سمت چپ فاکتور نمایش داده می شود.

فروش کالاهای سریال دار- بعد از درج

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب