کاردکس کالا

کاردکس کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

کاردکس کالا، نمایش دهنده کلیه تراکنشهای یک کالا در یک انبار می باشد. در این گزارش هرگونه عملیاتی که برای کالا در سیستم ثبت شود اعم از عملیات بازرگانی و انبار، به تفکیک عملیات (ورود یا خروج) و تاریخ نمایش داده می شود.  اطلاعات کاردکس کالا شامل مقدار، مبلغ واحد و مبلغ کل هر تراکنش در […]

کاردکس کالا، نمایش دهنده کلیه تراکنشهای یک کالا در یک انبار می باشد. در این گزارش هرگونه عملیاتی که برای کالا در سیستم ثبت شود اعم از عملیات بازرگانی و انبار، به تفکیک عملیات (ورود یا خروج) و تاریخ نمایش داده می شود.  اطلاعات کاردکس کالا شامل مقدار، مبلغ واحد و مبلغ کل هر تراکنش در حالت های ورود یا خروج کالا و به همراه نمایش موجودی نهایی کالا پس از انجام تراکنش می باشد. همچنین قیمت تمام شده کالا ها براساس روش محاسبه قیمت تمام شده هر کالا (میانگین، FIFO و LIFO) در کاردکس ثبت می شود.

ذاتا كاردكس در انبار به نحوي تعريف مي شود كه قابليت رديابي و كنترل مقداري هر قلم كالا را در هر بازه زماني و تاريخي كه نياز باشد به انبار گزارش نمايد. حفظ مقدار موجودي لحظه اي در اين بين براي درج در كاردكس بسيار پر اهميت است و اين خود يكي از فاكتورهاي ارزيابي عملكرد هر انبار خواهد بود. اين مقادير معمولا با مقادير فيزيكي مطابقت داده خواهند شد در حقيقت شالوده و بنيان عمليات انبارگرداني در هر موقعي از سال مالي كه اجرا شود بر اساس اطلاعات ثبت شده در كاردكس خواهد بود

انواع کاردکس:

۱کاردکس تعدادی :

در این نوع کاردکس کالا از نظر تعداد ورود ، تعداد خروج و تعداد مانده مشخص می نماید که وقتی کاردکس یک کالا پر می شود مانده آن به صفحه بعد مربوط به همان کاردکس وارد می شود البته در حال حاضر نرم افزار انبار به این صورت عمل می کند و در صورتی که بنا به هر دلیلی شرکت از نرم افزار استفاده نمی نماید این کاردکس ها از بازار تهیه و هر کاردکس در زونکن خود بایگانی می شود مثلا کالای الف دارای زونکنی است که کاردکس آن از ابتدا تا پایان دوره مالی در آن قرار می گیرد و کالای ب ، ج و… نیز به شرح گفته شده عمل می شود.

به کاردکس تعدادی کارت موجودی کالا نیز گفته می شود.

1- نمونه چاپ کاردکس کالا در نرم افزار حسابداری سازه حساب

پرینت کاردکس کلا

2-نمونه فرم کاردکس انبار در نرم افزار حسابداری سازه حساب

کاردکس انبار

۲-کاردکس تعدادی – ریالی :

به این نوع کاردکس ، کاردکس حسابداری نیز گفته می شود  (کارت حسابداری موجودی کالا) . در این نوع کاردکس علاوه بر تعداد ورود ، خروج و مانده مقادیر ریالی آن را نیز اضافه می نماییم که در کاردکس حسابداری روشهای ارزیابی کالاها جهت تعداد مانده به صورتFIFO ، LIFOو Average ثبت می گردد .

معرفی کاردکس تعدادی – ریالی :

از آنجا که کالای وارد شده در انبار در مقاطع مختلف از دوره مالی و با قیمت های مختلف وارد می شود موجودی پایان دوره که نقش مستقیمی در سود و زیان دارد با وجود ورود کالا با قیمت های مختلف باید به صورت حسابداری و روش ارزیابی موجودی کالای پایان دوره تعیین ارزش شوند .

1-نمونه چاپ کاردکس انبار ریالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب

چاپ کاردکس ریالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب

2-فرم کاردکس ریالی در نرم افزار حسابداری سازه حساب

فرم کاردکس ریالی نرم افزار حسابداری سازه حساب

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب