ویژگی اساسی نرم افزار حسابداری فروشگاهی

ویژگی های اساسی نرم افزار حسابداری فروشگاهی

فروشگاه ها واحد های اقتصادی بسیار فعالی هستند، تراکنش و فعالیت های مالی چنین موسساتی طلب می کند، از یک نرم افزار حسابداری پیشرفته و حرفه ای برای مدیریت حساب ها استفاده شود. خوشبختانه مجموعه ی سازه حساب با ساخت یک نسخه ی ویژه از این نرم افزار خدمت شایانی به واحد اقتصادی بازرگانی کرده […]

فروشگاه ها واحد های اقتصادی بسیار فعالی هستند، تراکنش و فعالیت های مالی چنین موسساتی طلب می کند، از یک نرم افزار حسابداری پیشرفته و حرفه ای برای مدیریت حساب ها استفاده شود. خوشبختانه مجموعه ی سازه حساب با ساخت یک نسخه ی ویژه از این نرم افزار خدمت شایانی به واحد اقتصادی بازرگانی کرده است. در این مقاله به بررسی ویژگی اساسی نرم افزار حسابداری فروشگاهی می پردازیم.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی سازه حساب به صورت کاملا تخصصی برای انواع فروشگاه ها ساخته شده است. در این نرم افزار ویژه  با پردازش اطلاعات مالی گزارش های حسابداری بدون هیچ نقص و ایرادی تهیه و تنظیم می شوند. حسابداری شرکت های بازرگانی متفاوت از واحد های خدماتی و صنعتی است. با حساب های جدیدی مواجه هستیم و گزارشگری از فرم و قالب خاصی پیروی می کند.

د یک فروشگاه چندین بخش در حال فعالیت هستند، حسابداری بخش ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. نرم افزار فروشگاهی حساب سازه تمامی بخش ها را متناسب با نوع ماهیتشان مدیریت خواهد کرد. بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی اندروید و غیراندروید باید دارای آیتم های همچون انبار داری، بخش اداری و بازرگانی باشد.

در نرم افزار سازه حساب با سه سطح مختلف ساده، متوسط و پیشرفته مواجه هستیم. هر کدام از این سطوح قابلیت های متفاوتی داشته و هر کسب و کار مناسب سطح فعالیتش از این نرم افزار ها بهره مند می شود. یکی از اصولی که نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید داشته باشد، حساب های مختص واحد بازرگانی است. ثبت سیتم بر اساس ادواری و موجودی کالا در واحد بازرگانی بسیار مهم بوده و نرم افزار حسابداری باید هر دو روش را داشته باشد. و بنا به استفاده ی حسابدار یکی از این روش ها انتخاب شود. علاوه بر آن ویژگی های مختلف دیگری نیز وجود داشته که یک نرم افزار حسابداری استاندارد باید تمامی آن را تحت پوشش قرار دهد.

همین حالا بخوانید : سامانه جامع تجارت

امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی 

تمام فعالیت های مالی واحد های بازرگانی را دو حساب خرید و فروش در برگرفته است. این دو حساب دارای زیر مجموعه هایی هم چون؛ برگشت از فروش و تخفیفات، تخفیفات نقدی فروش، برگشت از خرید و تخفیفات و تخفیف نقدی خرید هستند. نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید تمامی این حساب ها را داشته باشد. و اطلاعات مالی ورودی به راحتی درون آن ها قرار گیرند. با توجه به این که حساب های ذکر شده کاهنده ی دو حساب خرید و فروش می باشد. حین محاسبات، نرم افزار باید دقیقا کاهنده را دقیقا بر روی حساب مربوطه اعمال نماید. که خود نیازمند طراحی حرفه ای است. انبار داری روش های مختلف و متعددی دارد. در حسابداری انبار داری باید روش های فایفو، لایفو و نایفو به درستی قرار گرفته باشند. تا بر اساس روش انتخاب شده توسط موسسه کالا های موجود در انبار مدیریت شوند.

بر اساس این روش ورود، خروج، تاریخ  و قیمت کالا های موجود در انبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انبار داری نرم افزار باید به نحوی طراحی شده باشد. که دقیقا کالا ها را طبق تاریخ و قیمتشان ثبت شوند. و هنگام خروج اطلاعات کاملا دقیق باشد. با توجه به این که در شرکت بازرگانی و فروشگاه ها کالا های بسیار زیادی وجود دارد، گروه بندی کالا مهم بوده و باید دقیقا هر کالا در گروه مربوط به خودش قرار بگیرد. به عنوان مثال لباس ها در گروه پوشاک، شیر و لبنیات در گروه محصولات غذایی و لبنیات قرار می گیرند. نرم افزار باید همه ی این اطلاعات را به خوبی ثبت کند. به همین دلیل باید دارای آیتم های ویژه و مخصوصی باشد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی سازه حساب دارای طراحی منحصر به فردی بوده و تمامی ویژگی های لازم را داراست.

یکی از مهم ترین امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی، بک آپ اتومات است که می‌توانید همین الآن در مورد آن بیشتر بخوانید : بک آپ اتومات

امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی 

گزارش گری نرم افزار حسابداری فروشگاهی

طبق ماهیت شرکت بازرگانی صورت های مالی نیز دستخوش تغییر می شوند. صورت حساب عملکرد، صورت سود و زیان و چندین صورت مالی قالب و فرم خاص خود را دارند. نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید تمامی صورت های مالی را برای یک شرکت بازرگانی ارائه دهد. چنین قابلیتی بسیار مهم است. بعضی از نرم افزار ها تنها داده های ورودی را پردازش می کند. و پس از استخراج هیچ گونه صورت مالی را نمی توانند تحویل بدهند.

اما نرم افزار سازه حساب در این امر کاملا مهارت داشته. و تمامی گزارش های مالی را به صورت حرفه ای ارائه خواهد داد.

گزارش گری نرم افزار حسابداری فروشگاهی

همین حالا بخوانید: 

ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تلگرام
واتس آپ
لینکدین
تویتر
چاپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت دموی رایگان

دریافت دموی رایگان نرم افزار و قیمت نرم افزار و مشاوره با کارشناسان سازه حساب